خبر جدید

گفتگوی صمیمانه با اسطوره موفقیت و افتخار آفرینی استاد رزیتا دغلاوی نژاد «روانشناس و برترین مجری کودک»

گفتگوی صمیمانه با اسطوره موفقیت و افتخار آفرینی استاد رزیتا دغلاوی نژاد «روانشناس و برترین مجری کودک»

استاد فرهیخته و گرانقدر متولد چه سالی هستید ؟

به نام خداوند جان آفرین حکیم سخن در زبان آفرین رزیتا دغلاوی نژاد هستم گردش خورشید را از سال هزار و سیصد و شصت و هفت، از زیباترین شهر ایران شیراز هزار راز نظاره‌گر بوده ام .

کودکی خویش را در این نگین کویر پشت سر گذاشته ام و تحصیلات عالیه خود را از دانشگاه با رتبة عالی فارغ‌التحصیل شده ام.

استاد رزیتا دغلاوی نژاد گرامی از چه سالی فعالیت هنری خود را آغازکردید و دلیل علاقه شما چه بوده؟

من قریب به ده سالی می شود که پس از اتمام تحصیلات عالیه دانشگاهی خود در زمینه روانشناسی درعرصه هنر به عنوان یک هنرمند چند منظوره وپیشکسوت مشغول بکارم .

علت ورود من بدین عرصه به خصوص ژانر کودک و نوجوان اول از هر چیز به عشق بینهایت افزون من نسبت به کودکان و نوجوانان عزیز و دوست داشتنی برمیگردد .

در ثانی آینده کودکان این مرزوبوم ، خوشبختی ، موفقیت ،سعادتمندی وبهروزی آن ها برایم بسیار مهم و حائز اهمیت است.

من نسبت به تک به تک کودکان و نوجوانان دلسوزانه احساس مسئولیت میکنم و نگرانشان هستم و بدین علت در راستای شادی آفرینی و نخبه پروری و برای خوشبختی و موفقیت و سعادتمندی محض آن ها عاشقانه و با تمام وجود گام و قدم برمیدارم .

استاد گرامی به عنوان یک پیشکسوت نظر شما درباره مجری گری هنربانوان‌چیست؟

من معتقد هستم ریشه هر موفقیت کسب تجربه است . دومین اصل خواستن توانستن است در عمل به سهولت پس از کسب تجربه محقق گردد .سومین اصل داشتن استعدادی ذاتی در گرو علاقه مندی و کوشش و تلاش وافر .

هنر مجری‌گری بانوان با صدای رسا شیوا و دلنشین خود یک افتخار آفرینی برای جامعه هنری بانوان محسوب میگردد .

ما در سراسر ایران بانوان خیلی زیادی را داریم که با صدای خود برای یکایک مردم نوستالژی های زیادی را رقم زده اند.

هنر مجری‌گری صرفا به خاطر داشتن یک صدای خوب محقق نمی‌گردد و همچنین ملاک مجری برتر بودن دال بر تفکیک جنسیت از نوع یک مجری زن یا یک مجری مرد بودن نیست .

همه هنرمندان با صدایی خاص تمرین و تکرار علاقه مندی استعدادی وافر و مسیر واحد و مستقیم و کسب تجارب گسترده می‌توانند در این شاخه به یکی از اسطوره ها مبدل شوند .

هیچ جاودانه ای از ابتدا جاودانه و اسطوره نبوده است این عقاید اهداف و نقطه عطف هدف و مقیاس اندازه گیری خودشناسی فرد است که با تمرین و تکرار میتواند از آن فرد یک انسان موفق بسازد که توانسته است به نقطه عطف هدف دست یابد .

استادهنگام اجرا بیشتر سعی دارید چه چیزی را به بچه ها آموزش بدهید؟

نکات اخلاقی و آموزنده و مفید در راستای ادب ، نزاکت ، احترام و تکریم پدر و مادر ، تلاش کوشش موفقیت ، تشویق به کسب علم و دانش ، افتخار آفرینی برای کشور ، سلامتی ، پاکیزگی ، بهداشت فردی ، خودشناسی و خداشناسی ، عشق به خانواده ، امنیت ، صلح ، اخلاق نیکو ، نماز ، عبادت ، شکر گذاری از خداوند زیبا و مهربان ، دعا و راز و نیاز ،
آموزش حریم خصوصی.

در مورد فعالیت دوبلوری خود جه صحبتی دارید؟

بخش دوبله و گویندگی اول از هرچیز به تنالیته و جنس صدای فرد برمیگردد.

خب به لطف خدا با وجود صدایی محبوب و پر طرفدار که نعمت خدادادی می باشد و همچنین هنر تقلید صدا و خوانندگی چند زبانه در راستای ترانه های شاد کودکانه و تبحر اساسی در کاراکتر سازی و تیپ سازی در حال حاضر در کنار مجری مشهور و پیشکسوت هنر کشور بودن یکی از مدرسین و دوبلوران و گویندگان موفق و پر کار و صاحب نام در کشورم ایران عزیز و اسلامی نیز می باشم .

سوال:
بهترین پارتنری که تاکنون در زمینه دوبله و گویندگی و یا اجراهای صحنه ای داشته اید کدام و کجا بوده؟

خب من با اکثر پیشکسوتان و همکارانم در صدا و سیما در عرصه دوبله گویندگی و اجراهای کودک و نوجوان همکاری های خیلی خوب و به یادماندنی داشته ام و به نوبه خودمان توانسته ایم اثرهای فاخری را از خود به نمایش بگذاریم و تقدیم جامعه هنری کنیم .

از پارتنرهایی که خیلی همکاری با آن ها برایم لذت بخش بودمیتوان به اشخاصی همچون محمود پورشکیبایی ، بهمن همتی زاده ، آراد کشاورز و همچنین دوست خوبم سر کار خانم سمیه رضایی اصل که البته ایشان مجری بخش بزرگسال گروه کودک بین المللی من و یکی ازمدیر برنامه های اصلی من درهنرنیز می باشند اشاره کرد .

استادگرانقدر به عنوان یک مجری کودک با روحی بسیار لطیف کدام رنگ هارامی‌پسندید؟

من تمامی رنگ ها دوست دارم به نظر من تمامی این رنگ هادر کنار هم معنا و مفهومی زیبا و دل انگیز به جهان هستی می‌بخشند .

هر رنگی در جایگاه خود درخشش خاص خود را دارد .

ولی خب اگر قرار باشد در بین رنگ ها دوست داشتنی ترین خود را انتخاب کنم رنگ های آبی کاربنی ،قرمز آلبالویی ، سبز چمنی و صورتی فسفری و رنگ گلبهی رنگ های مورد علاقه و برتر و دلخواه من به نسبت رنگ های دیگر می باشند .
استاد عزیز به کسانی که به کارکودک علاقه مندند چه پیشنهادی دارید؟

اگر عاشقانه و دلسوزانه احساس مسئولیت میکنید وارد این کار شوید نه صرفا بخاطر اینکه درآمد این کار بالاست .
بچه ها از برگ گل لطیفترند.آرامش روح و سلامتی آن ها از هر چیزی مهمتر است .

اگر برای امنیت آرامش ، و سلامتی و شادی آفرینی و آموزش نکات مفید و کاربردی در گرو انسانیت و ترویج انسانیت پا به این عرصه می‌گذارید ،

پیشنهاد میکنم که از همین الان بسم الله الرحمن الرحیم و یا علی بگویید و بصورت جدی وارد این کار شوید .
یادتان باشد بچه های مردم امانت هستند حتی در اجراهای صحنه ای و استیج اگر در حال صحبت و اجرای دیالوگ خود هستید و کودکی به شما دست تکان میدهد سعی کنید حتی با تکان دادن سر و نگاهی عاشقانه و پر از بوی محبت به آن کودک نشان دهی که آن را دوست داری و برایت مهم است توجه و پاسخ به او .

بین کودکان هرگز نباید تبعیض قائل شد اگر کودکی را بوسیدی یادت باشد که کل کودکانی که میخواهند مثل ان کودک دیگر در آغوشت گرفته شوند و آن ها را ببوسی باید مورد توجه قرار بگیرند و بوسیده شوند دقیقا مثل همان کودک اول.
همیشه احساس کنید آن

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا