بازیگران فیلم و سریال

بازیگر نقش خورشید در سریال آتش و باد کیست بیوگرافی و عکس

مهران نائل بازیگر نقش خورشید در سریال آتش و باد میباشد که متولد سال ۱۳۶۰ در اصفهان است. از مهمترین آثار هنری و بازیگری مهران نائل میتوان به سریال های شهرزاد ۱ و ۲ و ۳ و سریال دلدار اشاره کرد در ادامه به بیوگرافی کامل مهران نائل می پردازیم.

بازیگر نقش خورشید در سریال آتش و باد کیست بیوگرافی و عکس

بیوگرافی بازیگر نقش خورشید در سریال آتش و باد

مهران نائل بازیگر تئاتر،سینما و تلوزیون متولد ۱۳۶۰ در اصفهان میباشد

ایشان دارای مدرک کارشناسی بازیگری و مدرک فوق لیسانس کارگردانی می باشد.

این بازیگر از هنرمندان و بازیگران تئاتری بوده و کارنامه پرباری دارد، اما در بین بازیگران کمتر شناخته شده است.

بازیگر نقش خورشید در سریال آتش و باد کیست بیوگرافی و عکس

مهران نائل با بازی در فیلم آخرین نقش به کارگردانی رضا ضیائی در سن ۲۶ سالگی وارد سینما شد.

سوابق

آقای مهران نائل برای اولین بار در سن ۲۶ سالگی و در سال ۱۳۸۶ در سینما حضور یافته و در فیلم آخرین نقش به کارگردانی رضا ضیایی دوستان نقش افرینی کرد. نقشی که او را به شدت بر سر زبان ها انداخت و از او بازیگر حرفه ای ساخت و تجارب خوبی را در کنار بازیگرانی چون فرهاد قائمی و امیر آقایی، لاله اسکندری، مهرداد ضیایی و فرهاد قائمی کسب کرد.

بازیگر نقش خورشید در سریال آتش و باد کیست بیوگرافی و عکس

آقای نائل در سال ۱۳۹۴ دوره‌ی پرتلاشی را در عرصه سینما و تلویزیون گذراند و در اثر مهمی بازی کرده است. اثر مهم مهران نائل در این سال، بازیگری در سریال شهرزاد ۱ به کارگردانی حسن فتحی محسوب می‌شود.

بازیگر نقش خورشید در سریال آتش و باد کیست بیوگرافی و عکس

از تهیه کنندگی تا کارگردانی

ایشان فعالیت خود را از سالها پیش با تئاتر آغاز کرد و حالا به بازیگری حرفه ای تبدیل شده است. او در کنار بازیگری، به کارگردانی و تهیه کننگسی می پردازد و دستی بر آتش دارد و نمایش های موفقی را بر روی صحنه برده است.

ورود به سینما

نخستین بار در سال ۱۳۸۵ با بازی در فیلم اتوبوس شب ساخته کیومرث پوراحمد و پس از آن با بازی در فیلم کیمیا و خاک وارد سینما شد و بازی خوبی را ارائه کرد.

بازیگر نقش خورشید در سریال آتش و باد کیست بیوگرافی و عکس

بازیگر سریال های تلویزیون

مهران نائل برای اولین بار در سال ۸۶ با بازی در سریال گل های گرمسیری وارد قاب تلویزیون شد . از دیگر آثارش می توان به بازی در سریال عملیات ۱۲۵ به کارگردانی مسعود آب پرور در سال ۸۷ اشاره کرد . او در سال ۸۸ با مجموعه تاکسی شانس بار دیگر در قاب تلویزیون ظاهر شد.

بازیگر نقش خورشید در سریال آتش و باد کیست بیوگرافی و عکس

افتخارات مهران نائل

وی علاوه بر بازیگری در کارگردانی و تهیه کنندگی نیز فعالیت دارد. از جمله افتخارات مهران نائل در زمینه سینما در سال ۱۳۹۱، کاندید دریافت جایزه از پانزدهمین جشنواره بین ‏المللی فیلم هاي پلیسي مسکو و برنده جایزه ویژه هیات داوران بهترین کارگردانی و دیپلم افتخار بهترین بازیگر نقش اول مرد و بهترین بازیگر نقش مکمل مرد بوده است.

همچنین ببینید:

بازیگر نقش معصومه در سریال روز حسرت کیست

بازیگر نقش معصومه در سریال متهم گریخت کیست

بازیگر سریال تلویزیونی «جشن سربرون» گفت: پیش از تعطیلات اخیر در سریال «جشن سربرون» مشغول بازی بودم که به دلیل شیوع کرونا در اسفند ماه متوقف شد، به امید خدا فیلمبرداری این اثر دوباره از امروز آغاز می‌شود.<

مهران نائل بازیگر سینما، تئاتر و تلویزیون

پیرامون آخرین فعالیت‌های خود در عرصه بازیگری گفت: طی سال جدید بعد از شیوع بیماری کرونا به طور کامل در قرنطینه خانگی به سر می‌بردم، این وضعیت برای من از اواسط اسفند ماه آغاز شد و نزدیک به دو ماه خانه نشینی را به همراه داشت، طبیعتا در این وضعیت سر کاری خاصی نبوده‌ام.
وی درباره احتمال بازگشت خود به فعالیت‌های هنری اظهار کرد: پیش از تعطیلات اخیر در سریال «جشن سربرون» مشغول بازی بودم که به دلیل شیوع کرونا در اسفند ماه متوقف شد اما به امید خدا فیلمبرداری این اثر از امروز دوباره آغاز می‌شود، علاوه بر آن صحبت‌های اولیه برای یک سریال تلویزیونی دیگر هم انجام شده که تا قطعی شدن آن نمی‌توانم صحبتی درباره‌اش انجام دهم.

دوستی با محمد بحرانی

این بازیگر همکلاس محمد بحرانی (صداپیشه شخصیت جناب خان) بوده است و آنها هنوز هم رابطه خوبی با هم دارند.

او در حال حاضر استاد دانشگاه است و می توان گفت شغل دوم او بایگری است. او ده ها مقاله علمی دارد و چندین مقاله را هم ترجمه کرده است.

جوایز و افتخارات

او در سال ۱۳۹۱ کاندیدای دریافت ۴ جایزه از پانزدهمین جشنواره بین المللی فیلم های پلیسی مسکو شد. او برنده جایزه ویژه هیات داورانبهترین کارگردانی و دیپلم افتخار بهترین بازیگر نقش اول مرد و بهترین بازیگر نقش مکمل مرد شد. برنده جایزه بهترین کارگردانی از دومین جشنواره سراسر میلاد سرخ و کاندیدای بهترین کارگردانی فیلم و فیلمنامه از جشنواره فیلم دهلی در سال ۱۳۹۲ شده است. او کاندیدای بهترین کارگردانی و بهترین فیلم از جشنواره فیلم های مذهبی رم هم شده است. کاندیدای بهترین کارگردانی و برنده جایزه بهترین تدوین از جشنواره فیلم های تلویزیونی ۱۳۹۲ هم شده است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا