بیوگرافی

بیوگرافی بهزاد غریب پور طراح گرافیک و نویسنده کیست علت فوت و درگذشت

بیوگرافی بهزادغریب پور ؛طراح گرافیک و نویسنده علت و دلیل فوت و تصاویر و جزییات در مطالب مشاهده کنید.

بیوگرافی بهزادغریب پور

بیوگرافی بهزادغریب پور

بهزاد غریب پور در سال ۱۳۳۶ در شهرستان سنندج به دنیا می آید در رشته گرافیک از دانشکده هنرهای زیبا در دانشگاه تهران فارغ التحصیل می شود.بهزاد غریب پور در سال ۱۳۶۳ استودیوی “تینوگرافیک “را تاسیس می‌کند.فعالیت های خودش را در زمینه تصویرگری و طراحی گرافیک و همچنین تبلیغات شروع می کند و تا سال ۱۳۹۴ فعالیت ادامه داشته است.بهزاد غریب پور در زمینه تدریس در دانشکده هنرهای زیبا و دانشگاه هنر کارگاه های آموزشی تخصصی تصویرسازی و طراحی کتاب فعالیت می کرد.

بیوگرافی بهزادغریب پور

فعالیت

او مدیریت هنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان و انتشارات افق و سروش و قادیانی و محراب قلم را نیز بر عهده داشت.از سال‌های ۱۳۶۸ تا ۱۳۹۳ یکی از اعضای هیئت داوران بسیاری از جشنواره های تجسمی هر دو سالانه تصویرگری تهران؛ جشنواره تصویرگری شاهکارهای ادبی و همچنین جشنواره هنرهای تجسمی فجر از جمله جشنواره های بود که او یکی از اعضای هیئت داورانش بوده است.

پیشنهاد میکنیم  ببینید :

هومن حاجی عبداللهی داغدار شد علت فوت مادرش

کریم باوی ستاره تیم پرسپولیس فوتبالیست و علت فوت

هادی سیف پژوهشگر هنر سنتی و نویسنده: علت فوت

به مدت دو سال و از سال ۱۳۸۲ تا ۱۳۸۴ عضو نخستین هیئت مدیره انجمن تصویرگران ایران نیز بوده است.انجام فعالیت ها و کارهای بین المللی ایشان می‌توان به شرکت در گردهمایی طراحی کتاب آسیا پاسیفیک یونسکو که در سال ۱۹۸۴ در ژاپن برگزار شد اشاره کرد.

بیوگرافی بهزادغریب پور

جوایز

در سال ۱۹۹۹ عضو هیئت داوران جشنواره نوما در مرکز فرهنگی یونسکو شده بود همچنین در سال ۲۰۰۱ با دعوت یونسکو در براتیسلاوا کارگاه برگزار کردو همچنین در سال۲۰۰۳عضو هیات داوران جشنواره براتیسلاوا شده بود.

بهزاد غریب پور دارنده جایزه تشویقی نوما برای تصویرگریکتاب “راز پرنده”در سال ۱۹۸۸وهمچنین برای طراحی کتاب”پلنگ سیاه “در سال ۱۹۹۴ بوده است.

و در سال ۱۳۹۶ نشان “آبان”از طرف انجمن تصویرگران ایران به او اهدا شده بود.برخی از کتابهایی که بهزاد غریب پور آنها را تصویرگری و طراحی کرده :سبز پوشان..چهل قصه…راز آبگیر..بزبز قندی..ترانه های کودکانه..پرنده طلایی…همه حق . بوده است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا