بیوگرافی

بیوگرافی پارسا پیروزفر و همسر و فرزندانش و زندگی در آمریکا + اینستاگرام

بیوگرافی پارسا پیروزفر بازیگر و کارگردان تئاتر اهل ایران را به همراه تصاویر قدیم و جدید از چهره و تیپ او و آثار فیلم و سریال و آیدی اینستاگرام و اخبار جدید از این بازیگر معروف سریال و همسر و ازدواج و تصاویر خانوادگیش را مشاهده کنید.

بیوگرافی پارسا پیروزفر

بیوگرافی پارسا پیروزفر

پارسا پیروزفر متولد ۲۲ شهریور ۱۳۵۱ در تهران و بازیگر سینما و تلویزیون؛ کارگردان و مدرس و نمایشنامه نویس تئاتر، مترجم و نقاش ایرانی است و دارای مدرک تحصیلی لیسانس نقاشی می باشد.آقای پارسا پیروزفر  از بازیگران عرصه سینما و تلویزیون ایران در بیست و دومین روز از شهریور ماه سال ۱۳۵۱ در شهر تهران به دنیا آمده است.

تحصیلات پارسا پیروزفر

ایشان در سال ۱۳۶۹ در رشته های ریاضی فیزیک از مقطع در مقطع دبیرستان فارغ التحصیل میشه و در سال ۱۳۷۰ در رشته هنرهای زیبایی در دانشگاه تهران مشغول ادامه تحصیل شد.

بیوگرافی پارسا پیروزفر

آغاز فعالیت

ایشان هم زمان در دانشگاه‌های مختلف به روی سن رفت و در سال ۱۳۷۲ در اولین حضور خود در نقش سینمایی در فیلم پری به  کارگردانی  آقای داریوش مهرجویی به ایفای نقش پرداخت.

بیوگرافی پارسا پیروزفر

آقای پارسا پیروزفر در  سال ۱۳۷۴ در کلاسهای دوره بازیگری استاد سمندریان نیز حضور داشت و توانست در سال ۱۳۸۰ نمایشی به نام هنر اثر یاسمینا به روی سن رود سرانجام ایشان در طی سال‌های ۸۳ و ۸۴ در موسسه فرهنگی هنری کارنامه و دانشگاه علامه طباطبایی و همچنین در سال ۱۳۸۶ در موسسه فیلمسازی هیلاج به تدریس بازیگری مشغول شد.

شهرت پارسا پیروزفر

او با بازی در سریال هایی مثل در پناه تو در قلب من در تلویزیون ایران دیده شد و به اوج شهرت رسید در قلب من ساخته حمید لبخنده محصولی در سال ۱۳۷۷ بود ، که در این سریال به یادماندنی بازیگرانی مثل حمیده خیرآبادی، ثریا قاسمی، لعیا زنگنه پویا امینی، روزیتا غفاری ،علی دهکردی، و عنایت  الله شفیعی نیز به هنرنمایی پرداختند.

بیوگرافی پارسا پیروزفر

جوایز

در سال ۸۲ با ایفای نقش در فیلم مهمان مامان جایزه جایزه بازیگری هشتمین جشن خانه سینما را از آن خود کند مهمان مامان یک فیلم کمدی و خانوادگی بود که ساخته آقای داریوش مهرجویی بوده است  و  این فیلم مورد توجه عموم مردم قرار گرفت و توانست در بیست و دومین جشنواره فجر جوایز ویژه‌ای را از آن خود کند.

و پس از آن سنجان در سال ۱۳۸۲ با بازی سیار به یادماندنی و زیبایش در سریال درچشم باد توانستند ایس زرین بهترین بازیگر نقش اول مرد از دوازدهمین جشن دنیای تصویر را از آن خود کند‌،

مجموعه تلوزیونی تاریخی در چشم باد فیلمبرداری آن عدم همان سال ۸۲ در محلی واقع در شمال کشور آغاز شد و به مدت پنج سال به طول انجامید وسرانجام  در سال ۱۳۸۷ فیلمبرداری آن به پایان رسید.

فیلم سینمایی پارسا پیروزفر

مجموعه فیلم های سینمایی آقای پیروزفر می‌توان مجسمه پری ، دختران انتظار، اعتراض ،عروس خوش‌قدم ،اشک سرما، مهمان مامان ،اسب حیوان نجیبی است، زندگی جای دیگریست ،و نزدیک تر اشاره کرد.

مجموعه تلوزیونی

مجموعه تلویزیونی هایی ایشان در آن ایفای نقش کرده می توان به در پناه تو در قلب من سفر سبز و در چشم باد نیزاشاره کرد.

تئاتر

وی همچنین در زمینه تئاتر در نمایشنامه بینوایان ‌ها، در جیب‌هایش، بر پهنه دریا نیز هنرنمایی کرده است.

بازیگر نقش مولانا  درمست عشق چه کسی است؟

آقای پارسا پیروزفر در جدیدترین اثر خود در فیلمی به نام مست عشق در نقش مولانا نیز به هنر نمایی پرداخته است ، آقای حسن فتحی  کارگردان مست عشق اشاره کرد که پارسا پیروزفر به عنوان بازیگر نقش مولانا به زودی به جلوی دوربین خواهد رفت پس از کش و قوس فروان  رسانه ای در روزهای اخیر توجه ویژه رسانه ها به این فیلم با معرفی بازیگر نقش مولانا پروژه مست عشق وارد مراحل سکانس آخر  شد، این فیلم تولید مشترک ایران و ترکیه است و موضوع آن به زندگی شمس و مولانا در شهری به نام قونیه می‌پردازند که این در این فیلم آقای شهاب حسینی در نقش شمس تبریزی بازی خواهد کرد‌.

 

 

زندگی در آمریکا و ایران

محل زندگی او در ایران و در آمریکا ذکر شده است و مدتی است که در زمینه بازی در سریال و فیلم کم کار شده و بیشترین تمرکزش در تئاتر و ترجمه و نقاشی می باشد
پیروزفر یکی از بازیگران فعال دهه هفتاد بود که در آثار و سریال های پر مخاطبی چون سریال در پناه تو و سریال در قلب من بازی کرده است.

بیوگرافی پارسا پیروزفر

ازدواج و همسر پارسا پیروزفر

از زندگی شخصی و خصوصی و وضعیت ازدواج مجرد بودن پارسا پیروزفر و اطلاعات دقیقی در دست نیست.

بیوگرافی پارسا پیروزفر

سال‌های فعالیت هنری و بازیگری

از سال ۱۳۷۰ تا کنون وارد عرصه بازیگری شده است.آقای پیروزفر بازیگری را تکرار های آزاد بازیگری استاد سمندریان گذرانده و سپس به طور حرفه‌ای وارد این هنر شده است.

بیوگرافی پارسا پیروزفر

از آثار شاخصی که تاکنون حضور داشته میتوان به سریال سفر سبز و در چشم باد و در فیام هایی چون اسب حیوان نجیبی است، مهمان مامان، شیدا، اعتراض، اشک سرما و نقاب و … اشاره کرد.

فعالیت در هنر نقاشی

از دوران دبیرستان و قبل از آن به هنر نقاشی علاقه مند شده و همزمان با تحصیل به هنر نقاشی نیز پرداخته و این علاقه باعث شده تا در این رشته به خلق داستان‌های مصور بپردازد

ورود به سینما

اولین کار حرفه ای او در جلوی دوربین سینما بازی در نقش کوتاه به عنوان شیخ سالک در فیلم پری به کارگردانی داریوش مهرجویی در سال ۷۳ بود.
وی از جمله بازیگرانی است که ابتدا وارد سینما شده و سپس در عرصه تئاتر مشغول بازی در چندین نمایش شده است.

اولین کار تئاتر

او برای اولین بار در سال ۱۳۷۴ در نقش ماریوس در نمایش بینوایان اثر ویکتور هوگو به کارگردانی بهروز غریب پوربازی کرد
بعدها در سال ۱۳۷۶ با بازی در نقش هیکارو در نمایش بانو آئویی اثر یوکیو میشیما به کارگردانی بهرام بیضایی حضور حرفه ای دا در تّانر تجربه کرد

فعالیت کارگردانی

پارسا علاوه بر بازیگری در زمینه کارگردانی تئاتر نیز تجاربی نیز داشته و اولین نمایشنامه که به روی صحنه مرد نمایشنامه با نام هنر اثر یاسمینا رضا در سال ۱۳۸۰ بود.

بیوگرافی پارسا پیروزفرتدریس بازیگری و مدرس تئاتر

بازیگر سریال در پناه تو در کارنامه هنری خود تدریس بازیگری را ثبت کرده و در سال‌های ۱۳۸۴ و ۱۳۸۵ به تدریس بازیگری در مؤسسه فرهنگی و هنری کارنامه پرداخته و همچنین تدریس کلاس‌های فوق‌العاده بازیگری در دانشگاه علامه طباطبایی و در مدرسه فیلمسازی و پژوهش‌های سینمایی هیلاج به تدریس بازیگری پرداخته‌ است.

بیوگرافی پارسا پیروزفر
فعالیت های دیگر

از دیگر فعالیت‌های هنری پیروزفر می‌توان از فعالیت در زمینه طراحی گرافیک، ساختن تیزر و مجسمه‌سازی نام برد.
او در حال حاضر همزمان با پرداختن به بازیگری سینما، بازیگری و کارگردانی تئاتر، در مقاطع زمانی متفاوتی به نقاشی، ترجمه آثار نمایشی اش و طراحی صحنه و لباس بعضی از این آثار نمایشی نیز می‌پردازد.

بیوگرافی پارسا پیروزفر
از جمله آثار ترجمه نمایش های او میتوان به ترجمه نمایش‌های گلن گری گلن راس اثر دیوید ممت، نمایش سنگ‌ها در جیب‌هایش اثر مری جونز و نمایش بر پهنه دریا اثر اسلاومیر مروژک، نمایش ماتریوشکا و … اشاره کرد

فیلم های سینمایی

۱۳۹۸ تی تی آیدا پناهنده
۱۳۹۸ مست عشق در نقش مولانا حسن فتحی
۱۳۹۸ مجبوریم رضا درمیشیان
۱۳۹۷ بی‌حسی موضعی در نقش شاهرخ حسین مهکام
۱۳۹۳ شکاف در نقش فرهاد کیارش اسدی‌زاده
۱۳۹۳ نزدیکتر در نقش احسان مصطفی احمدی
۱۳۹۲ زندگی جای دیگریست در نقش علی منوچهر هادی
۱۳۸۹ اینجا بدون من در نقش رضا بهرام توکلی
۱۳۸۹ اسب حیوان نجیبی است در نقش برزو عبدالرضا کاهانی
۱۳۸۸ شبانه روز در نقش فرخ کیوان علیمحمدی، امید بنکدار
۱۳۸۳ نقاب در نقش نیما کاظم راست گفتار
۱۳۸۳ زن زیادی در نقش رحیم تهمینه میلانی
۱۳۸۲ مهمان مامان در نقش یوسف داریوش مهرجویی
۱۳۸۲ اشک سرما در نقش کاوه کیانی عزیزالله حمیدنژاد
۱۳۸۱ وقت چیدن گردوها در نقش لطیف کاشانی ایرج امامی
۱۳۸۱ عروس خوشقدم
۱۳۷۹ دختری بنام تندر در نقش رَعْد
۱۳۷۸ اعتراض در نقش قاسم
۱۳۷۸ دختران انتظار در نقش سعید مسرور رحمان رضایی
۱۳۷۷ شیدا در نقش فرهاد هرندی کمال تبریزی
۱۳۷۶ مرسدس در نقش یحیی مسعود کیمیایی
۱۳۷۴ ضیافت در نقش عَبِد مسعود کیمیایی
۱۳۷۳ پری در نقش مرد زاهد داریوش مهرجویی
۱۳۷۱ مجسمه در نقش دانشجو

بیوگرافی پارسا پیروزفر

آثار سریال تلویزیونی

۱۳۸۲-۱۳۸۷ در چشم باد در نقش بیژن ایرانی مسعود جعفری جوزانی
۱۳۸۰ سفر سبز در نقش دنیل وستبرگ محمدحسین لطیفی
۱۳۷۷–۱

 

نوشته های مشابه

یک نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا