بیوگرافی

بیوگرافی یونس غفاری شهردار لواسان کیست و علت دستگیری و سوابق

بیوگرافی یونس غفاری شهردار لواسان کیست ؟ موضوعی است که در این مطلب از تایم سیتی به آن پرداخته‌ایم. یونس غفاری که قبلا به عنوان شهردار رباط کریم فعالیت داشت به تازگی به عنوان شهردار لواسان انتخاب شد.

یونس غفاری شهردار لواسان کیست

یونس غفاری شهردار جدید رباط کریم دارای مدرک کارشناسی ارشد رشته طراحی شهری می باشد

او پیش از این در سمت‌های مختلفی در حوزه شهرسازی و امور شهری رباط کریم فعالیت داشته و به خوبی با شرایط این شهر آشنا می باشد

یونس غفاری با اتخاذ دو رای مخالف و ۵ رای موافق در جلسه اعضای شورای شهر رباط کریم به عنوان شهردار منتخب برگزیده شد

در جدیدترین اخبار منتشر شده از شهردار لواسان، یونس غفاری در تاریخ ۸ آذر ۱۴۰۲ توسط مراجع قضایی بازداشت شد. در ادامه، به دلیل دستگیری و زندانی شدن، بیوگرافی، همسر، فرزندان و سوابق یونس غفاری اشاره داریم.

بیوگرافی یونس غفاری شهردار لواسان کیست ؟ 【ماجرای دستگیری و زندان + زندگی شخصی】 بیوگرافی یونس غفاری شهردار لواسان کیست ؟ 【ماجرای دستگیری و زندان + زندگی شخصی】

بیوگرافی یونس غفاری

یونس غفاری متواد دهه ۱۳۶۰ است. او دارای مدرک فوق لیسانس در رشته طراحی شهری است و سابقه کار در شهرداری باغستان و رباط کریم را دارد.

تخصص یونس غفاری در حوزه شهرسازی و امور شهری است و در طول مدت زمان خدمتش تلاش کرده است تا در این زمینه موفق عمل کند. هرچند چندی پیش مردم رباط کریم نارضایتی خود را از شهردار در رسانه‌های مرتبط منتشر کردند.

سوابق کاری یونس غفاری

  • شهردار لواسان
  • عضو نظام مهندسی استان تهران
  • کارشناس خبره دادگستری
  • معاونت شهرسازی و امور زیبا بنایی شهرداری رباط کریم
  • رئیس هیئت مدیره سازمان سیما منظر و فضای سبز شهری رباط کریم
  • معاونت فنی و شهرسازی شهرداری باغستان
  • کارشناس اداره کل مدیریت عملکرد بازرسی و امور حقوقی استانداری تهران

مهدی کرم‌نیا، رئیس شورای شهر لواسان در گفت‌وگویی با خبرنگار فارس اظهار داشت:

آنچه که شورا اطلاع دارد، احضار شهردار توسط پلیس امنیت اقتصادی است و این اتفاق هیچ ارتباطی با شهرداری لواسان ندارد، بلکه به مسئولیت سابق او در رباط کریم مربوط است.

کرم‌نیا افزود:

در حال حاضر، معاون اداری شهرداری لواسان به عنوان جانشین شهردار معرفی شده است.

بیوگرافی یونس غفاری شهردار لواسان کیست ؟ 【ماجرای دستگیری و زندان + زندگی شخصی】

جنجال درخواست ودیعه میلیاردی یونس غفاری برای رهن خانه

بعد از گذشت حدود یک ماه از تولیت یونس غفاری به عنوان شهردار رباط کریم، وی در یک نامه از اعضای شورای شهر درخواست یک میلیارد تومان برای ودیعه مسکن را مطرح کرد. این خبر باعث ایجاد جدال و بحث در رسانه‌ها شد.

در گفتگو با سخنگوی شورای شهر رباط کریم، این فرد بیان کرد:

یکی از وظایف شورای شهر، فراهم آوردن مسکن برای شهردار است.

در حال حاضر، ما در حال بررسی این موضوع هستیم و احتمالاً نصف از مبلغ درخواستی را به آقای شهردار پرداخت خواهیم کرد.

اطلاعات حاکی از آن است که هزینه یک مسکن به مساحت ۱۵۰ متر مربع در مرکز شهر رباط کریم، تقریباً بین ۲۰۰ تا ۳۰۰ میلیون تومان بود.

انتقاد رسانه ها از یونس غفاری به عنوان شهردار رباط کریم

در طول دوران فعالیتش به عنوان شهردار رباط کریم، یونس غفاری با انتقادات رسانه‌های محلی این شهر مواجه شد. وبسایت پیام گلستان نیز در این باره نقدها و انتقاداتی را منتشر کرد.

محمد یوسف‌وند دادستان عمومی و انقلاب شهرستان رباط‌کریم در گفت‌وگو با خبرگزاری فارس در رباط‌کریم با تایید دستگیری شهردار لواسان (شهردار سابق رباط‌کریم) اظهار کرد: اتهام و دستگیری شهردار سابق رباط‌کریم مربوط به پرونده‌های سابق بعضی از اعضای شورای شهر و برخی از کارمندان شهرداری، معاونین شهردار رباط‌کریم بوده است.

وی در ادامه با توجه به تحقیقات و در دست بررسی بودن پرونده فساد شهرداری رباط‌کریم گفت: در ادامه بررسی‌های پرونده‌های قبلی به اسناد جدیدی در راستای تخلفات و فساد مالی شهردار رباط‌کریم دست پیدا کردیم که حسب دستور بازپرس با قرار بازداشت موقت دستگیر و هم‌اکنون در زندان به سر می‌برد.

یوسف‌وند دادستان رباط‌کریم تاکید کرد و گفت: بازداشت وی ارتباطی با سمت وی در شهرداری لواسان ندارد.

وی در ادامه در خصوص برخورد با فساد گفت: دستگاه قضایی با هیچ کس و هیچ مقامی در هر سمتی که باشد تعارف ندارد و در این مسیر به هر مسؤولی برسد که مرتکب فساد یا جرمی شده باشد، با شدت برخورد خواهد شد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا