خبرهای ایران

سیر تا پیاز مسمومیت مدرسه ۱۳ آبان +حواشی درگیری

روز گذشته خبر مسمومیت دانش آموزان دختر 13 آبان در تهران حواشی به همراه داشت به خصوص زمانی که ویدیویی از برخورد یک مرد با کت و شلوار با مادر یک دانش اموز در فضای مجازی منتشر شد و واکنش های زیادی را به وجود آورد و رسانه های معاند معتقد بودن که این شخص مامور پلیس است که نیروی انتظامی در بیانیه اعلام کرد که آن شخص هیچ ارتباطی با نیروی انتظامی ندارد.

سیر تا پیاز مسمومیت مدرسه ۱۳ آبان +حواشی درگیری

علت مسمومیت مدرسه ۱۳ آبان

روز چهارشنبه بوی گاز در دبیرستان دخترانه سیزه آبان تهرانسر باعث مسمومیت چند دانش آموز شد.

پس از این حادثه بلافاصله آمبولانس و ماشین های آتش نشانی به سرعت به محل امدند و تعدادی از دانش آموزان مسموم به مراکز درمانی انتقاد دادند.

در پی این حادثه تعدادی از اولیای دانش آموزان در بیرون مدرسه تجمع کرده و خواستار رفع مشکل شدند.

دو تن از دانش آموزانی که امروز در این مدرسه دچار مسمومیت شده بودند ماجرا را شرح دادند.

به گفته یکی از دانش آموزان که توسط والدینش به بیمارستان منتقل شده بود وسط زنگ کلاس اول بودیم و حدود ساعت 9 الی 17 بود که یکی از دانش آموزان به معلم گفت بوی بدی دارد. ، سپس چندین نفر دیگر نیز احساس بیماری کردند. هیچ کس حرف نمی زد چون حالمان بد بود و گلو درد و معده سنگین داشتیم. معلم پرسید همه شما اینطور هستید؟ بیشتر بچه ها گفتند که احساس بدی دارند. به مدیر مدرسه اطلاع دادیم و بعد از کلاس خارج شدیم و روی پله ها نشستیم. با 911 تماس گرفتند و آمدند و با اندازه گیری اکسیژن ما وضعیت را بررسی کردند.

گفته دانش اموزان

این دانش آموز می افزاید: این وضعیت ابتدا در کلاس ما شروع شد اما پس از مدتی دانش آموزان کلاس های دیگر نیز حالشان بد شد و کلاس را ترک کردند و سپس خانواده ها در جریان قرار گرفتند. برای ما آب آوردند. من و چند نفر دیگر تب و لرز داشتیم، برای همین روی ما پتو انداختند. مادرم آمد و من به دلیل گلودرد و راه رفتن به درمانگاه رفتم.

از او پرسیدیم که چرا با آمبولانس اورژانس به بیمارستان نرفتید، گفت: اورژانس کسانی را که حالشان بد بود به بیمارستان برد و آنهایی که بهتر بودند توسط خانواده به درمانگاه منتقل شدند.

همچنین ببینید:

گاز n2 چیست و مسمومیت با گاز n2 چه اثری بر بدن می گذارد؟

یکی دیگر از دانش آموزان این مدرسه نیز ماجرای مشابهی از همین حادثه در مدرسه (22 آبان) تعریف کرد و گفت: هیچ دودی ندیدیم، فقط بوی بسیار بدی شبیه بوی تلخ می داد.

گاز n2 عامل مسمومیت بوده است

وزیر بهداشت گفت: همه بررسی ها نشان داده است که نوعی «سم» خفیف باعث مسمومیت دانش آموزان شده است.

وزیر بهداشت گفت: بررسی ها نشان داد سم بسیار خفیف باعث مسمومیت خفیف در دانش آموزان شده که البته هیچ عارضه ای نداشته است. وی در خصوص نوع سم و عوارض احتمالی آن گفت: جزئیات متعاقبا اعلام می شود.

دکتر بهرام عین اللهی در حاشیه اجلاس سراسری کارکنان ارشد سازمان بیمه سلامت ایران که در ستاد این سازمان برگزار شد، در جمع خبرنگاران در خصوص پیگیری مسمومیت های سریالی دانش آموزان در مدارس گفت: شخصا به قم رفتم و از تمامی مراکز بازدید کردم. بیماران بیمارستان شهید بهشتی و خیلی طول کشید.

وی گفت: مسمومیت بسیار خفیف بود و الحمدلله برای هیچکس عارضه ای نداشت و تنها برای چند ساعت علائم ضعف عضلانی، بی حالی و حالت تهوع داشتند.

وی افزود: کمیته ویژه ای را برای بررسی این موضوع تعیین کرده ایم و از بهترین اساتید سم شناسی کشور کمک گرفته ایم که تحقیقاتشان نشان داده سم بسیار خفیف این عوارض را ایجاد می کند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا