بیوگرافی

بیوگرافی حسین شهابی کارگردان سینما و علت درگذشت و فوت +عکس

بیوگرافی حسین شهابی کارگردان سینما و علت درگذشت و فوت +عکس

بیوگرافی حسین شهابی

در بیوگرافی حسین شهابی آمده است که او متولد ۷ آذر ۱۳۴۶ در تبریز است حسین شهابی کارگردان و نویسنده و تهیه کننده سینما است و علت درگذشت و فوت ایشان بیماری ریه میباشد که در سن 55 سالگی در کرج درگذشت.

سید حسین شهابی، نویسنده، تهیه کننده و کارگردان سینما و تلویزیون، در آثاری همچون فیلم سینمایی «آزاد به قید شرط»، فیلم سینمایی «سایه ها» و فیلم سینمایی «به خاطر مهدی» فعالیت داشته است.

بیوگرافی حسین شهابی کارگردان سینما و علت درگذشت و فوت +عکس

زندگینامه حسین شهابی

حسین شهابی متولد ۷ آذر ۱۳۴۶ در تبریز است حسین شهابی کارگردان و نویسنده و تهیه کننده سینما است و علت درگذشت و فوت ایشان بیماری ریه میباشد که در سن 55 سالگی در کرج درگذشت.

از دست ندهید: عکس جدید همسر مهران مدیری کارگردان بازیگر کیست

او از دوران کودکی علاقه به فیلم سازی داشت و در دوران نوجوانی با ساخت فیلم های کوتاه چند ثانیه ای نشان داد استعداد یادی در این زمینه دارد.

بیوگرافی حسین شهابی کارگردان سینما و علت درگذشت و فوت +عکس

سوابق و آثار

از مهم ترین آثار سید حسین شهابی می توان به بازی در فیلم آزاد به قید شرط، فیلم دوران سرطانی و فیلم حراج اشاره کرد.

از دست ندهید علت فوت اصغر یوسفی نژاد کارگردان و فیلمساز

سید حسین شهابی فعالیت خود را در سینما آغاز کرد و در سال 1388 در فیلم سایه ها به کارگردانی حسین شهابی به عنوان فیلمنامه نویس فعالیت کرد. اگرچه موفقیت این اثر بیشتر از آثار مهم بعدی او مانند فیلم آزاد تحت شرایط نبود، اما تجربه خوبی برای سید حسین شهابی به حساب می‌آید و او تجربه همکاری با هنرمندانی چون زیبة باروفه، چکامه چمن ماه، کیهان ملکی و … مجید. مشیری.

بیوگرافی حسین شهابی کارگردان سینما و علت درگذشت و فوت +عکس

سید حسین شهابی کار حرفه‌ای خود را از سینما آغاز کرد و سال 1389 در فیلم سایه ها به کارگردانی حسین شهابی به عنوان نویسنده فعالیت داشته است. گرچه موفقیت این اثر نسبت به آثار شاخص بعدیش مانند فیلم آزاد به قید شرط، بیشتر نبود اما تجربه خوبی برای سید حسین شهابی محسوب می‌شود و همکاری با هنرمندانی همچون زیبا بروفه، چکامه چمن‌ماه، کیهان ملکی و مجید مشیری را تجربه کرد.

سید حسین شهابی در سال 1395 دوره‌ی پرتلاشی را در عرصه سینما و تلویزیون گذراند و در تولید آثار مهمی حضور داشته است. او در این سال در 2 فیلم مهم سینما حضور داشت و خود را به جامعه هنرمندان معرفی کرد. آثار مهم سید حسین شهابی در این سال، فعالیت در فیلم دوران سرطانی به کارگردانی حسین شهابی و فعالیت در فیلم آزاد به قید شرط به عنوان نویسنده محسوب می‌شود.

بیوگرافی حسین شهابی کارگردان سینما و علت درگذشت و فوت +عکس

فعالیت های حسین شهابی

شهابی دارای مدرک فوق لیسانس کارگردانی سینما، استاد سابق انجمن خوشنویسان ایران، و همچنین تحصیل کرده رشته موسیقی کلاسیک در دانشگاه تهران است.

او که به گفتهٔ خودش فیلم‌سازی را در زمان نوجوانی و با ساختن فیلم‌های کوتاه هشت و شانزده میلی‌متری آزموده،فیلم‌سازی حرفه‌ای را از سال ۱۳۷۵ با ساخت فیلم کوتاه صدبرابر صد ثانیه آغاز کرد که همین فیلم در اولین حضور رقابتیِ خود یکی از جوایز اصلی جشنوارهٔ صدمین سالگرد جشن سینمای ایران را به دست آورد. وی که پیرو مکتب و سبک رئالیسم در سینماست، از آغاز فعالیت سینمایی خود تاکنون تهیه‌کنندگی، نویسندگی و کارگردانی بیش از بیست فیلم کوتاه پانزده فیلم بلند داستانی و پنج فیلم سینمایی رادر کارنامهٔ هنری خود دارد که برای تعدادی از آن‌ها از جشنواره‌های داخلی و خارجی جوایزی دریافت کرده‌است.

درگذشت

حسین شهابی کارگردان سینمای ایران در پی ابتلا به عفونت ریه در ۵۵سالگی درگذشت. پسر حسین شهابی این خبر را تایید و اعلام کرد.

حسین شهابی، کارگردان سینما در حالی با مرگ ناگهانی خود دوستان و همکارانش را در اندوه فرو برد که از چند ماه قبل در تدارک اکران آخرین فیلمش بود و اتفاقا خودش هم یکی از نقش‌های اصلی آن را ایفا کرده بود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا