خبر جدید

تعطیلی مدارس شنبه ۱ بهمن ۱۴۰۱ | کدام شهرها فردا شنبه تعطیل است؟

تعطیلی مدارس شنبه ۱ بهمن ۱۴۰۱ | کدام شهرها فردا شنبه تعطیل است؟

تعطیلی مدارس شنبه ۱ بهمن ۱۴۰۱ به دلیل سرمای هوا و صرفه جویی در مصرف انرژی یک بهمن 1401 برخخی از مدارس تعطیل شدند.

تعطیلی مدارس شنبه ۱ بهمن ۱۴۰۱

مدارس کردستان فردا شنبه اول بهمن ۱۴۰۱ تعطیل شد
افزایش غلظت آلاینده ها مدارس البرز را هم غیرحضوری کرد
مدارس استان تهران فردا اول ۱ بهمن ۱۴۰۱ تعطیل است
مدارس خوی روز شنبه غیرحضوری شد
مدارس قزوین، تاکستان فردا ۱ بهمن غیرحضوری شد
مدارس اصفهان فردا اول بهمن ۱۴۰۱ غیرحضوری شد

به استثناء #فیروزکوه، #دماوند و #رودهن

بر اساس اعلام کمیته اضطرار آلودگی هوای تهران؛

🔴 همه مدارس شهرستان‌های استان تهران به جز فیروزکوه، دماوند و رودهن در روز شنبه اول بهمن ۱۴۰۱ غیرحضوری است و کلاسها‌ در بستر فضای مجازی تشکیل خواهد شد.
مدارس اصفهان فردا اول بهمن ۱۴۰۱ غیرحضوری شد

امتحانات طبق زمانبندی قبلی در موعد مقرر برگزار می‌شود

آموزش و پرورش استان اصفهان:
🔹مدارس همه مقاطع تحصیلی مناطق شش گانه آموزش و پرورش شهرستان اصفهان، فلاورجان، خمینی شهر، برخوار، مبارکه، شاهین شهر، نجف آباد، زرین شهر، فولادشهر، سجزی، کاشان و آران و بیدگل در روزهای ۱ و ۲ بهمن ماه غیرحضوری اعلام شد.
🔹مهدهای کودک، پیش دبستانی و آموزش استثنایی در این مناطق طی دو روز اعلام شده تعطیل و نیز مطابق با برنامه ریزی آموزش و پرورش، امتحانات دوره اول و دوم متوسط براساس زمان بندی اعلام شده برگزار خواهد شد

آغاز آموزش حضوری مدارس استان البرز از فردا

به اطلاع تمامی دانش آموزان ، فرهنگیان و اولیا محترم می‌رساند از فردا شنبه ، ۱ بهمن ۱۴۰۱ تمامی مدارس استان البرز به صورت حضوری فعالیت خواهند کرد.

اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش استان البرز
غیرحضوری شدن مدارس ۱۰ شهرستان کرمانشاه در روز شنبه اول بهمن

🔹️مدیرکل مدیریت بحران استاندای کرمانشاه از تعطیلی و غیرحضوری شدن فعالیت تمام مقاطع تحصیلی مدارس ۱۰ شهرستان استان به دلیل سرمای شدید هوا در روز شنبه اول بهمن خبر داد.

فردا مدارس استان خراسان جنوبی تعطیل میباشد مدارس این استان به دلیل مصرف بالای گاز تعطیل شده اند.سایر شهرها هنوز مشخص نشده که مدارس فردا شنبه 1 بهمن تعطیل هستند یا خیر در صورت دریافت خبر به سرعت در اینجا درج خواهد شد.

در روزهای اخیر که به دلیل سرمای بی سابقه هوا با چالش گازرسانی در نقاط مختلف کشور مواجه بودیم، سهم مصرف گاز در صنایع خانگی، تجاری و غیر عمده به 80 درصد و رکورد مصرف 685 میلیون نفر رسید. متر مکعب گاز در این بخش ها در یک روز. شاهد بوده ایم

در میان عوامل متعددی که منجر به مصرف بالای گاز در بخش خانگی می شود، یکی از دلایل مهمی که کمتر مورد توجه قرار می گیرد، وجود وسایل گازسوز کم بازده در اکثر منازل مسکونی است.

وقتی یک وسیله گازسوز راندمان پایینی داشته باشد با مصرف یک واحد گاز نسبت به همان وسیله گازسوز با راندمان بالاتر گرمای کمتری تولید می کند و در روزهای سرد برای رسیدن به گرمای مطلوب در خانه، گرمای کم وسایل گازسوز کارآمد به گاز بسیار بیشتری نیاز دارند. آنها بیش از یک دستگاه مشابه با راندمان بالاتر مصرف می کنند.

بنابراین زمانی که تعداد وسایل گازسوز کم بازده در منازل مسکونی در سراسر کشور زیاد است، مقدار قابل توجهی گاز طبیعی ناشی از راندمان پایین این وسایل گازسوز در روزهای سرد تابستان به طور مداوم مصرف می شود. که اگر راندمان این دستگاه ها بالاتر بود و به جای کلاس مصرف انرژی E یا G، کلاس مصرف A یا A+ بود، این عامل به تنهایی باعث کاهش چشمگیر مصرف گاز در بخش خانگی می شد.

رکورد مصرف گاز

به گزارش شانا به نقل از شرکت ملی گاز ایران، مجید چگنی اظهار کرد: با ورود سامانه هوای سرد به کشور شاهد افت دما و سرمای فراگیر در بیشتر نقاط هستیم، به‌طوری که در استان‌های شمال غربی و شرقی دمای هوا تا منفی ۲۸ درجه سانتی‌گراد رسیده، این از حیث فراگیری و ماندگاری سرما در ۱۰ سال گذشته بی‌سابقه بوده است.

وی با بیان اینکه به تبع کاهش دما افزایش شدید مصرف گاز در بخش‌های خانگی و تجاری را شاهد هستیم، تصریح کرد: امروز حدود ۷۰۰ میلیون مترمکعب در بخش‌های خانگی و تجاری مصرف شده که در مقایسه با دوره مشابه پارسال در این بازه زمانی بیش از ۱۵۰ میلیون مترمکعب افزایش نشان می‌دهد و معادل تولید ۶ فاز پارس جنوبی است.

مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران با بیان اینکه خوشبختانه شاهد هیچ‌گونه افت فشار و قطعی گاز در کشور نبودیم و همکاران ما در جای جای کشور در آماده‌باش کامل هستند، افزود: با توجه به ماندگاری برودت هوا شرایط سخت‌تر می‌شود و مصرف گاز افزایش می‌یابد، از این رو پیش‌بینی‌ها و تمهیدهای لازم در این باره اندیشیده شده است.

به گفته چگنی، با تلاش شبانه‌روزی کارکنان صنعت گاز، فرآیند گازرسانی در حال انجام است و مردم عزیز هم هیچ دغدغه‌ای برای گرم کردن منازل خود نداشته باشند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا