خبر جدید

اخبار تعطیلی مدارس فردا چهارشنبه ۵ بهمن ۱۴۰۱ فردا مدارس کدام شهر تعطیل است؟

اخبار تعطیلی مدارس فردا چهارشنبه ۵ بهمن ۱۴۰۱ فردا مدارس کدام شهر تعطیل است؟

تعطیلی مدارس فردا چهارشنبه 5 بهمن 1401 فردا مدارس کدام شهر تعطیل است؟ آیا تهران ، البرز ، اصفهان ، قزوین ، قم ، همدان و کرج تعطیل است؟

اخبار تعطیلی مدارس فردا چهارشنبه ۵ بهمن

بنا به اعلام وزیر آموزش و پرورش فردا همه مدارس شهرهای کشور باز هستند و خبر تعطیلی صحت ندارد این تصمیم به شدت مورد انتقاد خانواده دانش اموزان قرار گرفته است.

مدارس استان خراسان شمالی روز چهارشنبه ۵ بهمن تعطیل است

تصمیمات جدید ستاد مدیریت بحران درباره تعطیلی مدارس و ادارات اعلام شد.سخنگوی ستاد مدیریت بحران انرژی خراسان شمالی، تصمیمات جدید این ستاد را که با دستور استاندار خراسان شمالی نهایی شد، اعلام کرد.

محمدتقی ولیان، سخنگوی ستاد مدیریت بحران انرژی خراسان شمالی اعلام کرد: با تشکیل جلسه اعضای این ستاد طی امروز در استانداری خراسان شمالی، تصمیمات روز گذشته ستاد مدیریت بحران تمدید شد.

او با بیان اینکه تصمیمات ستاد مدیریت بحران انرژی در استان به صورت هر ۲۴ ساعت اتخاذ و اعلام می شود، گفت: بر این اساس، ساعت شروع به کار تمامی ادارات و مجموعه‌های دولتی در استان، ۹ و ۳۰ دقیقه تا پایان وقت اداری خواهد بود و شعب بانک های استان نیز باید از ساعت ۹ الی ۱۳ و ۳۰ دقیقه به مراجعه کنندگان ارائه خدمت کنند.

ماجرای ورود وزیر آموزش و پرورش به موضوع حضور در مدارس سراسر کشور با وجود آلودگی هوا از چند جهت قابل نقد است:

در هر استان کمیته ای به نام کمیته اضطرار آلودگی هوا وجود دارد که شامل نمایندگان نهادهای دولتی و وزارتی از جمله آموزش و پرورش است. نظر خود را با محوریت استانداری و از طریق سخنگوی یا دبیر این کارگروه اعلام می کنند. آیا وزیر آموزش و پرورش می تواند در این زمینه وارد شده و نظر کارشناسی مستقل و جداگانه اعلام کند؟ آیا نمایندگان آموزش و پرورش مانند یکی از اعضای حاضر در جلسات این کمیته در جایگاهی نیستند که سایر اعضا را قانع کنند؟ اگر چنین است، وزیر محترم آموزش و پرورش رسا با چه اختیارات قانونی در دولت در این زمینه عمل می کند و نظر خود را با تایید رئیس جمهور اعلام می کند؟ و اگر نیست یعنی نظر وزیر آموزش و پرورش همان نظر کمیته (کمیته کدام استان است؟) چرا باید این نظر توسط ایشان اعلام شود نه فرمانداری ها یا سخنرانان و دبیران. این کمیته ها برخلاف روال قانونی قبلی؟

2- رسانه ها سخنان وزیر آموزش و پرورش را با این عنوان منتشر می کنند: فردا تمامی مدارس کشور به صورت حضوری فعالیت می کنند.

اما پس از این اطلاعیه، گزارش هایی از شهرهای دیگر بر خلاف این بیانیه حکایت از غیبت مدارس در برخی نقاط کشور به دلیل سردی هوا دارد! در کنار بلاتکلیفی مردم، این آشفتگی در تصمیم گیری و بیان نظرات چه تصویری از نظام حاکمیتی کشور ارائه می دهد؟!

 

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا