بیوگرافی

حمیدرضا الداغی کیست ؟【همسر و فرزندان + ماجرای قتل + اجرای حکم قاتل 】

در این مقاله از لردخت به این سوال که حمیدرضا الداغی کیست ؟ پاسخ می دهیم و به جزئیات پرونده قتل و مجازات قاتل او می‌پردازیم.

شهید حمیدرضا الداغی در تاریخ ۸ اردیبهشت ۱۴۰۲ در سبزوار، استان خراسان رضوی به دست ضربات چاقو در حین دفاع از یک دختر جوان در برابر مزاحمت خیابانی کشته شد.

بلافاصله پس از این حادثه، با دستور قضایی، تیم جنایی تحقیقات خود را آغاز کرد و در کمتر از ۱۰ ساعت، مظنونین را شناسایی کرده و به اتهام مشارکت در قتل عمد دستگیر می‌کنند.

حمیدرضا الداغی کیست ؟【همسر و فرزندان + ماجرای قتل + اجرای حکم قاتل 】

بیوگرافی حمیدرضا الداغی

حمیدرضا الداغی، متولد ۱۳۵۶ در سبزوار، بازیکن سابق هندبال کشوری بود و عضو تیم دانشگاه تربت جام در تمامی رده‌های سنی بود. او در دههٔ ۱۳۷۰ عضو تیم نمایندهٔ شهر سبزوار در رقابت‌های لیگ دسته یک بود. الداغی مدرک کارشناسی معماری داشت و در یک دفتر مهندسی نزدیک به شهرداری سبزوار به طراحی و نقشه‌کشی ساختمان مشغول بود.

حمیدرضا الداغی و همسرش

او ازدواج کرده بود. اطلاعات زیادی از همسر حمیدرضا الداغی در دست نیست.

دختر شهید حمیدرضا الداغی

او صاحب یک فرزند دختر بود و اطلاعات زیادی از او در دست نیست.

حکم قاتلان حمیدرضا الداغی

در تاریخ سوم آذر ۱۴۰۲، قوه قضائیه بدون انتشار نام، اعلام کرد که “قاتل” حمیدرضا الداغی اعدام شده است. براساس گزارشات، اتهامات متهم ردیف اول این پرونده شامل مشارکت در ارتکاب قتل عمدی، ارتکاب جرح عمدی با چاقو، مشارکت در ایراد جرح عمدی با سلاح سرد، آدم‌ربایی، مزاحمت برای بانوان، اخلال در نظم و آسایش عمومی و تظاهر به تهدید در ملأ عام بود.

همچنین، متهم ردیف دوم پرونده به معاونت در قتل عمدی حمیدرضا الداغی، ارتکاب جرح عمدی با چاقو، مشارکت در ایراد جرح عمدی با چاقو، تظاهر و تهدید با چاقو در ملأعام و اخلال در نظم و آسایش عمومی متهم شد. با توجه به بررسی‌ها، مشخص شده است که دو متهم در پرونده دارای سوابق جنایی متعدد هستند.

همچنین ببینید

قاتلان حمیدرضا الداغی کیست آیا اعدام میشوند؟

بیوگرفی مصطفی زمانی بازیگر از یوزارسیف تا شهرزاد

بیوگرافی ارمیا قاسمی بازیگر کیست و اهل کجاست 

قاتلان شهید الداغی اهل کجا هستند ؟

قاتل حمیدرضا الداغی اهل سبزوار، خراسان رضوی است.

نحوه شهادت حمیدرضا الداغی

قاتلین در واکنش به دفاع شهید الداغی از یک دختر جوان، او را به صورت ناجوانمردانه با چاقو از پشت مورد حمله قرار دادند و پس از ارتکاب جرم از محل جرم فرار می‌کنند.

قاتل حمیدرضا الداغی اهل سبزوار، خراسان رضوی است.

حمیدرضا الداغی کیست ؟【همسر و فرزندان + ماجرای قتل + اجرای حکم قاتل 】

واکنش مقامات قضایی به قتل حمیدرضا الداغی

رئیس عدلیه در جلسه شورای عالی قضایی در تاریخ ۱۸ اردیبهشت ماه به موضوع شهادت حمیدرضا الداغی در سبزوار اشاره می‌کند و می‌گوید:

این جوان با غیرت ملی و فرهنگی که در جمهوری اسلامی ایران وجود دارد، وقتی شاهد ظلم و تعدی به فرد دیگری می‌شود به میدان می‌رود و حتی با قیمت جانش، اقدام به مقابله می‌کند. بنابراین، این مسئله باید از جوانب مختلف مورد بررسی و مطالعه قرار گیرد. همچنین، حمایت مردم از خانواده این جوان غیرتمند و فداکار و احترام به او و تشییع پیکر او، موضوعی بسیار مهم است.

حمیدرضا الداغی کیست ؟【همسر و فرزندان + ماجرای قتل + اجرای حکم قاتل 】

حجت‌الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای اظهار می‌کند:

دستورات مؤکدی به رئیس کل دادگستری استان خراسان رضوی صادر شده است تا به سرعت و با قطعیت به پرونده ضاربین و قاتلین شهید الداغی رسیدگی کند. با توجه به دستور رئیس قوه قضاییه در تاریخ ۲۱ اردیبهشت ماه، ۱۳روز پس از شهادت شهید الداغی، کیفرخواست متهمان پرونده صادر شد.

در رسانه‌های رسمی جمهوری اسلامی به او به‌عنوان “شهید آمر به معروف”، “شهید نهی از منکر” و “شهید عفت و غیرت” اشاره شد. بنیاد شهید و امور ایثارگران نیز وی را به عنوان “شهید” اعلام کرد.

فیلم شهادت حمیدرضا الداغی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا