بیوگرافی

سینا علیخانی کیست ؟ بیوگرافی و بیماری + علت بستری

سینا علیخانی کیست ؟ سینا علیخانی، دانش‌آموز کلاس نهم، مبتلا به بیماری اس‌ام‌آ (SMA) یا ضعف تنفسی و عضلانی است. او در حال حاضر در بیمارستان بستری شده است.

در ادامه این مقاله از لردخت به جزئیات بیشتری از بیوگرافی سینا علیخانی، بیماری و علت بستری شدن او در بیمارستان اشاره می‌کنیم.

سینا علیخانی کیست ؟ بیوگرافی سینا علیخانی

سینا علیخانی متولد سال ۱۳۸۸ بوده و سال گذشته ویدیویی از صحبت‌های او با پلیس در فضای مجازی منتشر شد و مورد تحسین قرار گرفت. او تنها یک برادر بزرگتر دارد و هیچ نسبتی با احسان علیخانی ندارد.

سینا علیخانی کیست ؟ بیوگرافی و بیماری + علت بستری

قبل از بستری شدن در بیمارستان، سینا علیخانی به همراه سایر بیماران به دلیل نبود داروهای اس‌ام‌آ در خیابان تجمع اعتراضی کرده بودند و پلیس برای متفرق کردن آن‌ها اقدام کرد.

در آن زمان، سینا علیخانی با یکی از مأموران پلیس که فرمانده آن‌ها بود، صحبت‌هایی داشت که ویدیوی آن در فضای مجازی وایرال شد و توجه بسیاری از کاربران شبکه‌های اجتماعی را به خود جلب کرد.

بیماری اس ام ای SMA

بیماری اس‌ام‌آ یا SMA یک بیماری ژنتیکی است که منجر به آتروفی عضلانی می‌شود و با گذشت زمان پیشرفت می‌کند. آمپول مورد نیاز برای این بیماری اسپینرازا نام دارد و قیمت آن در بازار بسیار گران است و در ایران موجود نیست.

علت بستری شدن سینا علیخانی در بیمارستان

به دلیل وارد نشدن داروهای مخصوص این بیماری علیرغم قولهایی که به این بیماران داده شده بودT سینا علیخانی در بیمارستان بستری شد و تحت عمل جراحی قرار گرفت که خوشبختانه عمل موفقیت آمیزی بود؛ ولی همچنان به داروی مخصوص نیاز دارد برای اینکه تا آخر عمر فلج نشود. امیدواریم برای این بیماران که تعدادشان کم هم نیست به زودی چاره اندیشی شود.

سینا علیخانی کیست ؟ بیوگرافی و بیماری + علت بستری

او در صفحه اینستاگرامش نوشته است:

خدایا قلبم از درد فشرده شده، دقیقاً دو سال پیش رئیس‌جمهور دستور واردات دارو برای همه بیماران به‌مدت شش ماه داد و موجی از امید در دل‌هایمان ایجاد کرد، ولی وزارت‌نشینان از اجرای دستور سر باز زده و من بعد از گذشت دوسال و سه دیدار با رئیس جمهور کشورم از دارو بی‌نصیبم.

همچنین ببینید:

دست‌هایم دست کمی از پاهایم نداشته؛ قدرت نگه داشتن گردنم را ندارم و دیدن عکس کمرم اشک از دیده هر انسانی سرازیر می‌کند، حسرت یک شب خواب آرام برایم به دل من و پدر و مادرم مانده است؛ دوستانم یک به یک به‌خاطر نبودن دارو آسمانی شدند و هیچ احدی ذره‌ای از این اتفاقات غمی به دلش راه نمی‌دهد. امروز در آستانه سومین سال از قول رئیس‌جمهور، خود را برای رویدادی بزرگ آماده می‌کنم. از مردم عزیز همچون گذشته انتظار حمایت و انرژی مثبت دارم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا