خبرهای ایران

فیلمی که باعث اخراج خانم معلم قائمشهری شد (پخش آهنگ گنگستر شهر آمل بومه)

فیلمی که باعث اخراج خانم معلم قائمشهری (پخش آهنگ گنگستر شهر آمل بومه)

خانم معلم جوان قائمشهری به دلیل پخش آهنگی در کلاس اخرا شد آهنگی که این روزها در فضای مجازی وایرال شده و این خانم معلم نیز آهنگ (گنگستر شهر امل بمومه) را در کلاس پخش کرده و دانش اموزان ان را زمزمه کردند.

آموزش و پرورش مازندران با برچسب مبتذل به این آهنگ ، خانم معلم را اخراج و پروانه مدرسه غیرانتفاعی را باطل کرد.

فیلمی که باعث اخراج خانم معلم قائمشهری شد

فیلم منتشر شده از اجرای آهنگ «گنگستر شهر آمل» در کلاس درس مدرسه با همراهی معلم بلاگر با واکنش های منفی کاربران در اینستاگرام مواجه شد.

در این ویدیو که از یک کلاس درس مدرسه ابتدایی در شبکه های اجتماعی به اشتراک گذاشته شده، معلم دانش آموزان برای ساخت کلیپ اینستاگرامی از آهنگی که این روزها در فضای مجازی پربازدید شده استفاده کرده است.

واکنش اموزش و پرورش مازندران

حسین کمالی رئیس اموزش و پرورش مازندران گفت این فیلم کوتاه چهارشنبه گذشته به سرعت در فضای مجازی منتشر شد و پس از آن اداره کل آموزش و پرورش مازندران ادامه پرونده را در دستور کار قرار داد.

وی ادامه داد: پس از بررسی و راستی آزمایی وقوع این اقدام در مدرسه مورد نظر، اقدامات اداری لازم در این خصوص پیگیری شد.

همچنین ببینید:

 

مدیرکل آموزش و پرورش مازندران با اشاره به اینکه هیأت نظارت در حال بررسی روند فعالیت حرفه ای مدارس غیرانتفاعی است، گفت: مدیر آموزش و پرورش شهرستان قائم شهر جلسه هیأت را برگزار و تصمیمات اداری لازم اتخاذ شده است. در رابطه با حادثه گرفته شده است.

کمالی افزود: بر اساس تصمیم و رای این شورا، مدیر مدرسه تذکر کتبی دریافت کرده و اقدامات اداری بعدی انجام خواهد شد.

وی ادامه داد: همچنین این شورا به رد صلاحیت معلم مربوطه و قطع همکاری با وی رای داده است و وی از یکشنبه هفته آینده اجازه حضور و تدریس در مدرسه را ندارد.

مدیرکل آموزش و پرورش مازندران گفت: مجوز این مدرسه نیز قابل ابطال است.

وی افزود: این اقدام معلم که به نظر می رسد سعی در شادی دانش آموزان دارد از روی ناآگاهی صورت گرفته است.

کمالی تاکید کرد: مدارس غیرانتفاعی که بسیاری از فضا و فعالیت آموزشی مازندران را بر دوش خود می گذارند باید در انجام فعالیت های خود بر اساس سیاست های آموزشی عمل کنند.

آیا معلم قائم‌شهری مجرم است؟

ایسنا نوشت طبق بندهای صریح قانون حمایت از کودکان و نوجوان مصوبه ۲۳/۰۲/۹۹ ویدیوی تولید و منتشر شده از معلم قائم‌شهری یک اقدام مجرمانه است.

در بندهای ۶ تا ۹ ماده ۱۰ این قانون آمده‌است:

– ۶در دسترس قراردادن یا ارائه محتوا یا اثر مستهجن یا مبتذل به طفل یا نوجوان به یک یا چند مجازات درجه هشت قانون مجازات اسلامی؛

۷- استفاده از طفل و نوجوان برای تهیه، تولید، توزیع، تکثیر، نمایش، فروش و نگهداری آثار سمعی و بصری مستهجن یا مبتذل، حسب مورد به میانگین حداقل و حداکثر تا حداکثر مجازات مقرر در قانون مربوط؛

۸- واردات، صادرات، تکثیر، انتشار، عرضه، معامله یا بارگذاری محتوا یا اثر مستهجن یا مبتذل که در آنها از اطفال و نوجوانان بهرهگیری شده و یا حمل و نگهداری آنها به یکی از مجازاتهای درجه شش قانون مجازات اسلامی؛

۹- برقراری ارتباط با طفل و نوجوان در فضای مجازی به‌منظور هرگونه آزار جنسی یا ارتباط جنسی نامشروع به یکی از مجازاتهای درجه شش قانون مجازات اسلامی.

نوشته های مشابه

‫2 نظرها

  1. خب مگه حالا چی شده. این همه جنگ و خونریزی می بینند مدام تو تلویزیون و خبر… حتما باید روح و روان بچع رو با خون و اشک گره بزنه تا بشه معلم نمونه. بنده خدا خواسته شاد باشن. با یک تذکر کوچیک میشد قضیه رو جمع کرد.. این کارا چیع اخراج واسه چیــــــــــــــییییییی

  2. حتی اگر در آمریکا و اروپا هم ترانه ای با مضمون تشویق به مصرف الکل ، شرارت و روابط عاشقانه برای دانش آموزانی در این رده سنی پخش می شد احتمالا معلم به جز اخراج دادگاهی هم می شد ، عجیب است برخی هموطنان متوجه موضوع نشده اند و موضوع راصرفا به پخش ترانه یا شادی کودکان تقلیل داده اند

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا