اخبار هنرمندان

گفتگوی صمیمانه با علی ناییج، فعال رسانه ای – رسانه و خانواده

میزبان: اهل کجا هستید و از چه زمانی فعالیت های هنری را آغاز کردید؟

– بسم الله الرحمن الرحیم، اهل شهر زیبای چالوس از توابع استان مازندران هستم. فعالیت های هنری ام را به صورت آماتور از مدرسه (مقطع راهنمایی) و به صورت حرفه ای از اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهر ساری آغاز کردم.

گفتگوی صمیمانه با علی ناییج، فعال رسانه ای - رسانه و خانواده

میزبان: با بازیگری شروع کردید!

– بله . در ابتدا دغدغه بازیگری داشتم . گاه گداری نیز می نوشتم و به قول معروف سیاه می کردم. اما رفته رفته علاقه ام را در جهت تولید و ساخت برنامه دیدم .به همین خاطر ترجیح دادم که به آن سمت بروم.

میزبان : آیا بعد از آمدن شما به تهران فعالیت های هنری تان جدی تر شد ؟!

-قطعا .چون عرصه هنری در تهران بسیار گسترده است و فقط مختص طیف خاصی نیست .هر کس توانایی این را داشته باشد که بتواند گام های بلند بردارد این بستر برایش فراهم است .چون در شهرستان ها این طور نیست. اولا در شهرهای کوچک فعالیت های هنری شغل محسوب نمی شود و نمی توان از آن ارتزاق نمود .ثانیا ما در شهرستان ها هنرمندان بسیار قدرتمندی داریم، اما از آنجایی که فضا بسته است و قدرت برای عرضه، دست تعداد معدودی از افراد است به همین خاطر در حق بسیاری از این عزیزان اجحاف شده و یا هیچ گاه دیده نشده اند.

میزبان : برمی گردیم به این که چطور شد که ناگهان به طرف فعالیت های رسانه ایِ سیاسی گرایش پیدا کردید؟ آیا پیش از این فعالیت های سیاسی داشتید یا خیر ؟؟

– در فضای رسانه کارهایی انجام داده ام که تم سیاسی و دفاع مقدس داشتند اما به طور مرسوم و آن گونه که تعریف فعالیت سیاسی باشد خیر، فعالیت سیاسی نداشته ام.

اما در سال ۱۳۹۹ دوست عزیزم آقای حسن مقیمی پیشنهاد تولید برنامه سیاسی دادند و هدف را انتخابات ۱۴۰۰ که فکر می کنم یکی از انتخابات های مهم ریاست جمهوری در کشور محسوب می شد ریل گذاری کردند که حاصل آن تولید چند مستند سیاسی شد.

سه مستند که پخش و منتشر گردید و دو مستند دیگر که مجوز نشر نگرفتند.

گفتگوی صمیمانه با علی ناییج، فعال رسانه ای - رسانه و خانواده

میزبان : اصول گرا هستید ؟

– بله. البته شخصا این جهت ها و مرزبندی های سیاسی را نمی پسندم .چون همه باید خدمت کنند و خدمت گزار باشند . اینکه من راست هستم تو چپ ،فلانی اصول گراست فلانی اصلاح طلب! این ها مانع خدمت رسانی می شود و به بدنه نظام و حیثیت کشور لطمه می زند و در نهایت رنج آن را اقشار آسیب پذیر جامعه بر دوش می کشند. طبیعتا کارهایی که انجام داده ام نیز انتقادی بوده و معیشت و رفاه مردم برای بنده و تیم من در اولویت هست و خواهد بود.

همان طور که رهبری فرمودند : زمان ،زمان جهاد تبیین است.

رسانه می تواند در این جهت گام های بسیار بلندی بردارد .عزیزانی که در زمینه های مختلف فعالیت رسانه ای انجام می دهند، هدفشان باید مطالبه حق و حقوق مردم باشد و می‌بایست خیلی مراقب باشند که در این راه آب به آسیاب دشمن نریزند.

گفتگوی صمیمانه با علی ناییج، فعال رسانه ای - رسانه و خانواده

میزبان : آیا در این راه موانعی بر سر راهتان بوده که منجر به این شود تا از ادامه فعالیت هایتان صرف نظر کنید؟!

– خیر .خوشبختانه طی سال های اخیر فضای سیاسی جامعه بازتر شده است.

اکنون دیگر آزادی قلم، آزادی بیان و اندیشه و آزادی رسانه شعار نیست .

فکر می کنم که مسئولین نیز با این قضیه همراه شده اند .گوش می کنند ،نگاه می کنند و مطالبات به حق مردم را می پذیرند .اینکه در این راه موفق بوده اند یا خیر بحث دیگری است .

گفتگوی صمیمانه با علی ناییج، فعال رسانه ای - رسانه و خانواده

میزبان : از جهاد تبیین گفتید. در رسانه هایی که شما خود اداره می کنید تا چه اندازه به موضوعیت جهاد تبیین پرداخته اید ؟؟

– اصلا رسالت دایر کردن رسانه هایی که اشاره کردید جهاد تبیین بوده است.

ما سه رویکرد را دنبال می کنیم .سبک زندگی اسلامی، جهاد تبیین و محور مقاومت.

ببینید دشمنان از رسانه در جهت تخریب جامعه اسلامی ،تغییر سبک زندگی و انحلال خانواده چه استفاده هایی کردند؟!!

فاجعه ای که به زودی دنیا با آن روبرو خواهد بود از بین رفتن کانون خانواده است.

ما در فرهنگ غربی شاهد هستیم که دیگر خانواده منزلتی ندارد. پدر ستون خانواده نیست !مادر الگوی مناسبی برای فرزند نیست! خیانت ،فساد، اعتیاد، قتل ،همجنس گرایی و… همه این ها محصول اتاق فکری است که سالیان سال روی افکار جوامع و خاصه جوامع شرقی و جوامع اسلامی شکل گرفت و ما از آن غافل بوده ایم .

در واقع ما تا اینجا در جهت احیای فرهنگ دینی و مذهبی قافیه را باخته ایم.

وظیفه همه ما به عنوان کسانی که در عرصه فرهنگ و رسانه تلاش می کنیم می بایست ترمیم و احیای سبک زندگی اسلامی و ترویج فرهنگ ایرانی باشد.

گاهی وقتی وارد فضای مجازی می شوم شرم می کنم از این که بلاگرهایی را می بینم که بعضا زوج هستند و با انجام حرکات موزون و نامتعارف برای خود دنبال کننده جذب می کنند و امرار معاش می نمایند. به تعبیر مقام معظم رهبری پیرامون فضای مجازی،یک فضای کاملا ول و بی در و پیکر .

خلا همه کم کاری های ما در فضای مجازی، در رسانه های اینترنتی، توسط این بلاگرها و افراد معلوم الحال پر شده و مایه تاسف است…

گفتگوی صمیمانه با علی ناییج، فعال رسانه ای - رسانه و خانواده

میزبان : و حرف آخر !

– در انتها برای همه ملت شریف ایران آرزوی سلامتی، شادکامی و بهروزی دارم .
والسلام

خلاصه گفتگو با علی ناییج،فعال رسانه ای و برنامه ساز

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا