خبرهای ایران

آگهی کارت دعوت ختنه سوران پسر مدیر مسئول نشریه خرما در صفحه اول روزنامه

تصویر جالب از آگهی مراسم ختنه سوران پسر مدیر مسئول نشریه خرما در صفحه اول این روزنامه درج شده است که سوزه شبکه های اجتماعی شده است.

حجت الاسلام شیخ محمد احمد یوسفی مدیر مسئول این روزنامه تصویری از کارت دعوت جشن ختنه سوران فرزندش را روی صفحه اول روزنامه اگهی کرده است و از دوستان و آشنایانش دعوت کرده به این جشن بیایند.

آگهی گارت دعوت ختنه سوران پسر مدیر مسئول نشریه خرما

آگهی گارت دعوت ختنه سوران پسر مدیر مسئول نشریه خرما در صفحه اول روزنامه

در این آگهی نوشته شده: در این آگهی نوشته شده به مناسبت اعیاد شعبانیه و به میمنت و مبارکی جشن ختنه سوران فرزند دلبندم محمد مهدی را با حضور شما خوبان بهانه کرده ایم تا در صله رحم و دیداری با اقوام و آشنایان و دوستان با گل وجودتان میزبانتان باشیم با سپاس حجت الاسلام شیخ محمد احمد یوسفی مدیر مسئول نشریه خرما….

همچنین ببینید:

استوری محمد نادری و ماجرای تیراندازی به ماشین و خودروی بازیگر تلویزیون

ختنه سوران جشنی است که به مناسبت سلامتی کودک پس از ختنه کردن برپا می‌شود. زمان برگزاری این این جشن معمولاً در بعدازظهر همانروز ختنه کردن است. رسم بر این است که میهمانان برای کودک تحفه‌ای بیاورند.

در گذشته کار ختنه را،دلاک(یا سلمانی ،پیرایشگر موی مردان)انجام میداد.این سنت در روستای باجول( در زمان انجام تحقیق) مرسوم بود.برای کودک به این مناسبت جشنی نیز بر پا میشود.نوازنده محلی موسیقی محلی (توشمال)مینوازد.پسربچه ،دامن قرمز رنگی میپوشد.اقوام به دیدن او می آیند و هر کدام پولی به او میدهند.دلاک نیز به صورت نقدی وجهی دریافت میکرد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا