بیوگرافی

بیوگرافی جواد روحی کیست و علت مرگ و حواشی

جواد روحی کیست

جواد روحی در تاریخ سال ۱۳۶۶ در نوشهر مازندران به دنیا آمده است.

ایشان در سال ۱۴۰۱ یکی از افراد معترض در نوشهر بازداشت گردید، که در دنباله آن در قتل ۵ فرد از نیروهای امنیتی دست داشته است و می‌توان گفت یکی دیگر از جرم های جواد روحی افساد فی الارض از طریقه مرتکب شدن جرم بر ضد امنیتی داخلی ایران و به آتش کشیدن قرآن کریم وی محکوم به سه مرتبه اعدام گردید.

ماجرای بازداشت

باشگاه خبرنگاران جوان درباره جواد روحی میگوید بر اساس دادنامه صادره از سوی دادگاه انقلاب اسلامی ساری جواد روحی تنها یک شهروند ساده نبود که تحت تأثیر فضای حاکم بر آن روز‌ها دست به برخی اقدامات زده باشد، درحالیکه وکیل این فرد در گفتگو با برخی رسانه‌ها ادعا میکرد که روحی سه روز قبل از تاریخ دستگیری برای دیدار با همسر سابقش به نوشهر آمده بوده، اما تحقیقات نشان میدهد که این فرد بااطلاع قبلی و علم بر شرایط سیاسی و امنیتی حاکم بر شهر نوشهر به این منطقه سفرکرده و در طی سه روز حضور تمامی مناطق حساس را رصد کرده است!

بیوگرافی جواد روحی کیست و علت مرگ و حواشی

جواد روحی در تاریخ نهم شهریور ماه سال جاری در زندان نوشهر تشنج کرد و او را بیمارستان نوشهر انتقال دادند، ولی در بیمارستان درگذشت.

بیوگرافی

جواد روحی ۳۵ ساله، لیسانس حقوق و اهل یکی از روستاهای آمل بوده و در دادنامه صادره اتهامات متهم دایر بر افساد فی‌الارض از طریق ارتکاب جرم علیه امنیت داخلی کشور، احتراق و تخریب اموال به‌گونه‌ای که موجب اخلال شدید در نظم عمومی کشور و ناامنی و ورود خسارت عمده به اموال عمومی شده است، تخریب، ایجاد حریق و خرابکاری در اموال عمومی شده هست.

علت مرگ

مرکز رسانه قوه قضاییه خبر داد :
بر اساس خبر بهداری زندان جواد روحی پیش از دستگیری و آمدن به زندان در سال‌های اخیر چند مرتبه دچار تشنج شده است و مدتی در بیمارستان به سر می‌برده.

بیوگرافی جواد روحی کیست و علت مرگ و حواشی

طی خبرگزاری جواد روحی ۳۵ ساله و اصالتاً مازندرانی است. او یکی از افراد معترض در نوشهر بوده، که بازداشت شد و پرونده وی شرکت کردن در قتل ۵ فرد از نیروهای امنیتی بوده است. همچنین یکی از افساد فی الارض از طریقه مرتکب شدن جرم بر ضد امنیت درون ایران، اختراق و تخریب اموال به صورتی که سبب اختلال شدید در نظم عمومی کشور ایران و آتش زدن قرآن کریم و اهانت به مقدسات به سه بار اعدام محکوم گردیده است.

جرم ها

جواد روحی در راهور پلیس به کارهای خود اعتراف نمود و در اغتشاش‌ ها نقش بسیار مهمی داشته است و داستان را به این صورت بیان نمود:

چند روز پیش از اغتشاش‌ها از شهر آمل به نوشهر سفر کردم. در تاریخ ۲۹ دی ماه سال ۱۴۰۱ تعدادی از مردم را مشاهده کردم که به سوی میدان آزادی نوشهر می‌روند. در آن ساعت من در مغازه موبایل فروشی بودم، که خود را به آن جمعیت رساندم. یکی از خانم‌ها در آنجا قرآن کریم را به دست من داد. من نیز قرآن را به درون آتش پرتاب کردم.

بیوگرافی جواد روحی کیست و علت مرگ و حواشی

جواد روحی در مورد مقر راهور راهنمایی رانندگی افزود: با چند شخص پا به مقر راهور در مرکز شهر گذاشتیم و تمام وسایل آنجا را به بیرون انداختیم. آنجا را آتش زدیم. کارهایی که سبب شد ۵ فرد به قتل برسند.

طی این گزارشات جواد روحی با سرپرستی تعدادی از اغتشاشگرها و مردمی که در آنجا تجمع نموده بودند و سبب تحریک و تشویق شهروندان به اغتشاش باعث مرگ چند شخص و چندی از نیروهای امنیتی شدند .
و همچنین چندی از نیروهای امنیتی هم جراحت برداشتند.

اعترافات

ریاست کل دادگستری استان مازندران افزود :جواد روحی در یوروش اغتشاشگرها به ساختمان‌های دولتی، بانک‌ها و شهرداری نیز حاضر بوده است و در کنار چند شخص به مقر پلیس در مرکز شهر حمله کرده و تمامی چیزهای آنجا را به هم ریخته‌اند و به تمام اقدامات خود اعتراف نموده است.

او در جلسه با صراحت تمام اعتراف به سوزاندن قرآن کریم نمود و علت مرتکب شدن جنایت و مشارکت در اغتشاش‌ها را مصرف مواد و قرص بیان کرد.

او در هنگام مرتکب شدن دارای اراده و قوه تمیز بوده است.

همچنین ببینید

بیوگرافی حسین روازاده (حکیم روازاده) از خرافات تا اخراج +عکس

محمد صادق کوشکی کیست بیوگرافی و حواشی و همسر و خانواده

بیوگرافی مهدی یراحی خواننده پاپ و همسرش از خوانندگی تا زندان + عکس

 بیوگرافی مصطفی رجایی پیشکسوت وزنه برداری کیست + عکس

ریاست کل دادگستری مازندران گفت:
بر طبق حکم دادگاه در هنگام مرتکب شدن جرم وی قوه تمیز داشته است و نیت او در مرتکب شدن جرم در واقع کاملا مبرهن و محرز می‌باشد.

صحبت‌های او در هنگام مرتکب شدن جرم نداشتن اراده می‌باشد برابر تبصره ماده ۲۱۸ قانون مجازات اسلامی برای دادگاه قابل قبول نمی‌باشد.

بیوگرافی جواد روحی کیست و علت مرگ و حواشی

محکوم شدن به سه مرتبه اعدام

وکیل جواد روحی افزود:
هیچگونه مدرکی در رابطه با متهم شدن اغوا و تحریک کردن مردم به جنگ با هم و کارهای تبلیغاتی بر ضد نظام نمی‌باشد و درباره جرم از طریقه آتش زدن قرآن هم درست نمی‌باشد.

قاضی شعبه اول دادگاه انقلاب ساری در دادنامه صادر شده جرم های جواد روحی را بر طبق عکس‌هایی که در پرونده ایشان وجود دارد در رابطه با جواد روحی و مهدی محمدی فر در حلقه نخست به عنوان افراد اغتشاشگر در سرپرستی اعتراض کنندگان نقش مهمی را بر عهده داشته اند.

افساد فی الارض، محاربه آتش زدن قرآن کریم و اهانت به مقدسات، احتراق و تخریب اموال، تحریک بعضی از مردم به وجود آوردن ناامنی و اجتماع و تبانی برای مرتکب شدن جرم بر علیه امنیت درون کشور خبر داده است.

مجید کاوه، وکیل جواد روحی که پس از صادر شدن حکم اعدام توانست با موکل خودش در زندان ملاقات نماید در صفحه توییترش، صادر شدن سه مرتبه حکم اعدام برای موکل خود را تایید نموده و افزود که موکل ایرادات مهم در رابطه با تحقیق‌های مقدماتی داشته است که در واقع روزهای آینده در فرجام‌خواهی به دیوان عالی کشور ایران منعکس می‌شود.

در هر حال، بر طبق دادنامه صادر شده از طرف قاضی شعبه نخست دادگاه انقلاب ساری جواد روحی با اعترافات خود حکم وی صادر شده است و صحبت‌های وی در دادگاه برای دفاع از خود هیچگونه تاثیری نداشته است.

وکیل جواد روحی نیز در دادگاه برای پیگیری به جرم‌های وی افزوده است که بازبینی فیلم دوربین مداربسته در واقع حاضر شدن او در اغتشاشات را نشان می‌دهد و درباره جرم‌های وی مثل افساد فی الارض برای موکل مدرکی در رابطه با جرم وی نمی‌باشد او افزود که موکل در احتراق و تخریب اموال حضور نداشته و هیچگونه مدرکی در رابطه با متهم شدن اغوا و تحریک کردن مردم به جنگ و به قتل رساندن یکدیگر و کارهای تبلیغاتی بر ضد نظام نمی‌باشد و درباره متهم شدن به آتش زدن قرآن هم درست نمی‌باشد.

وکیل جواد روحی در دادگاه افزوده است که روحی به خاطر مشکل‌هایی از قبیل: بیماری روحی و روانی و هم بیکاری زندگیش از هم پاشیده شده و به خاطر برگشت به زندگی و دیدار با همسر اسبق خود در تاریخ ۲۸ شهریور سال ۱۴۰۱ به نوشهر رفته است که به خاطر بی‌پولی به طور خیابان خواب مدتی در نوشهر زندگی کرده تا اینکه در تاریخ ۳۰ شهریور به خاطر دیدن جمعیتی مورد سو استفاده جای گرفته و بدون هیچگونه قصد و غرضی مورد ارتکاب اعمالی گردیده که باعث متشکل شدن پرونده حاضر شده است.

او با بیان به بیماری اعصاب و روان جواد روحی افزوده بود: جواد روحی در هیچ احراق و تخریبی دستی نداشته و اینکه در عکس‌های ضبط شده هم فقط در صحنه حاضر بوده و هیچگونه شرکتی در کارها نداشته است.

طی گزارشی از مرکز رسانه قوه قضاییه به دنبال مرگ یک زندانی به اسم جواد روحی در بیمارستان عکسی از ایشان در شبکه‌های اجتماعی انتشار گردیده و مدعی شده که این عکس در رابطه با بستری شدن گذشته او در بیمارستان می‌باشد، که سبب فوت او گردید.

در واقع بررسی‌های مرکز رسانه قوه قضاییه نمایانگر عکس انتشار شده جواد روحی می‌باشد، ولی تصویر قدیمی و در رابطه با دوران پیش از دستگیری این شخص و بیرون از زندان می‌باشد.
عکس‌های لباس شخصی او نیز این موضوع را ثابت می‌کند.

حکم سه مرتبه اعدام جواد روحی نقض گردید.

مجید کاوه، وکیل جواد روحی در مصاحبه با شبکه شرق افزود: با تصمیمات مستشار محترم و معاون محترم شعبه نهم دیوان عالی کشور حکم سه مرتبه اعدام جواد روحی نقض گردید.
جواد روحی سال قبل در شعبه نخست دادگاه انقلاب ساری محکوم به سه مرتبه اعدام و دیگر مجازات محکوم گردید.
در پایان با پذیرفتن فرجام خواهی در شعبه نهم دیوان عالی کشور حکم سه مرتبه اعدام ساری فرستاده شد.

جواد روحی یکی از زندانیان در تاریخ ۳۰ شهریور ماه ۱۴۰۱ در نوشهر می‌باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا