بیوگرافی

بیوگرافی مهرانه مهین ترابی بازیگر و علت ازدواج نکردن +عکس

بیوگرافی مهرانه مهین ترابی

مهرانه مهین ترابی یکی از چهره‌های سینما، تلویزیون و تئاتر کشور ایران می‌باشد، که در تاریخ بیستم مرداد ماه سال ۱۳۳۶ در کرج دیده به جهان گشوده است.

بیوگرافی مهرانه مهین ترابی بازیگر و علت ازدواج نکردن +عکس

ایشان در رشته هنر تحصیل کرده است و مدرک دانشگاهی خود را تا مقطع کارشناسی از دانشکده هنرهای زیبای دانشگاه تهران اخذ نموده است.

وی در یک خانواده ۷ نفره به دنیا آمده است و در خانواده فرزند چهارم به حساب می‌آید و تنها او در خانواده در عرصه هنر فعالیت می‌کند.

دوران بچگی

مهرانه مهین ترابی در حالی که ۱۰ سال سن بیشتر نداشته مانند سایر بچه‌ها در پی بازی بود و موزیک‌های الکی گوش فرا می‌داد و بسیار به موزیک‌های شارل ارناوور خواننده مشهور فرانسوی علاقمند بود و ساعات بسیاری پای گرامافون مینشست و نهایت لذت را می‌برد.

بیوگرافی مهرانه مهین ترابی بازیگر و علت ازدواج نکردن +عکس

مهرانه مهین ترابی خود بیان می‌کند که پس از اخذ مدرک دیپلم یک دوره ۲ ساله کاردانی محاسبه گمرک را دریافت کردم و فعالیتم را در گمرک شروع نمودم. به مدت ۶ ماه بود که فعالیت می‌کردم، ولی هیچ وقت به این حرفه علاقه نداشتم در همان دوران به کلاس‌های تئاتر می‌رفتم در کتابخانه کرج در آنجا بسیار زیاد معاشرت می‌کردم.

دانشگاه در بهبوحه انقلاب

در سال ۱۳۵۸ مدتی پس از پیروزی انقلاب پا به دانشگاه نهادم. این را بیان کنم که در بدترین وضعیت قصد نمودم در عرصه هنر فعالیت کنم و بسیار بدشانس نیز بودم.
در سنین جوانی به آن صورت موفق نشدم فعالیت کنم به خاطر اینکه در آن دوران و اوضاع آثار بسیاری تولید نمی‌شد.

آغاز کار هنری

خانم مهین ترابی نخستین حضورش در سینما در حالی که ۲۸ سال سن داشت به نام گلبهار در سال ۶۸ ساخته مرحومه تهمینه اردکانی کلید خورد که می‌توان گفت اثر خوبی نیز نبود و تمامی بدون استثنا فعالیت نخست آنان بود. از تصویربرداری تا خود خانم اردکانی و دستیار وی تمامی فعالیت اول آنان بود.
در هر حال موقعیت آن دوران به آن صورت بود.
جالب که چند مرتبه از قاب تلویزیون روی آنتن رفت و بسیاری آن فعالیت را مشاهده کردند.

بیوگرافی مهرانه مهین ترابی بازیگر و علت ازدواج نکردن +عکس

حضور در تلویزیون

سه سال پس از ساخت اثر گلبهار در سال ۶۴ چند فیلم و نمایش تئاتری دیگر فعالیت نمود.
نخستین حضورش در تلویزیون مش خیرالله و صندوقچه اسرار در سال ۶۹ بود در همان جا برای نخستین مرتبه با فردوس کاویانی همکاری کرد. یک سریال چند قسمتی بود که در چهار قسمت از آن حضور پیدا کرد.

شهرت

مهرانه مهین ترابی با بازی در سریال همسران در سال ۱۳۷۳ و همچنین خانه سبز در سال ۷۵ ساخته بیژن بیرنگ و مسعود رسام شناخته شد.

همچنین ببینید

بیوگرافی علیرضا یونچی داور میدون و همسر و فرزندان +عکس

بیوگرافی فریبا جدیکار بازیگر و همسرش از تلویزیون تا کشف حجاب

 مصاحبه مهرانه مهین ترابی

به یاد نمی‌آورم در زندگی خود تا به حالا طعم واقعی شکست را چشیده باشم. شکست‌ها و زمین خوردن‌ها موفق نشدند امید من را کمرنگ نماید.
فقط یک مرتبه با همه‌ی وجود غم را احساس کردم و تصور نمودم که زمین خورده‌ام. این داستان به نوجوانی من باز می‌گردد. زمانی که ۱۳ سال سن داشتم هنگامی که پدرم فوت کرد.

یک دوره بسیار سختی را سپری کردم، ولی حتی همین احساس نیز بسیار زود به یک امید مبدل گردید.

بیوگرافی مهرانه مهین ترابی بازیگر و علت ازدواج نکردن +عکس

مادر من یک زن بسیار مستحکم و قدرت مند بود. بعد از فوت پدر روی پای خود بود. همواره با دیدن وی محکم بودن را دیدم. حتی اگر به بلوغی که شما بیان می‌کنید نرسیده باشم، ولی تلاش کردم محکم باشم. خب دیگر تنها یاد و خاطره‌های پدرم بود. بایستی این موضوع را باور می‌کردم. به هیچ عنوان افسردگی را دوست نداشتم و با افرادی که آموختند زندگی آنان را با آه و گریه سپری کنند و نیاموختن امید را ببینند نمی‌توانم کنار آنها باشم.

در واقع در آن دوران تلاشم را نمودم که شکست‌ها و غم‌ها مرا از پا نیندازند.

با اینکه فعالیتم را با سینما آغاز نمودم، ولی در سینما موفق نشدم به آن صورت پیشرفت کنم دلیل شاخصی آن همان پایین بودن آمار تولید اثر در آن سال‌ها بود. به خاطر اینکه تا سال ۷۳_ ۷۴ به آن صورت در سینما اثری تولید نمی‌شد.

پیاده‌روی در پارک

مهرانه مهین ترابی میگوید منزل من به پارک آب و آتش بسیار نزدیک می‌باشد و در آنجا بسیار علاقه دارم هر زمان که وقتش را داشته باشم با دوست هایم به آنجا بروم، که پیاده‌روی کنیم.

بیوگرافی مهرانه مهین ترابی بازیگر و علت ازدواج نکردن +عکس

ورزش تخصصی

من مدت‌های بسیاری یک ورزش که برای یک خانم آمریکایی می‌باشد به اسم کالام پیک نی صورت می‌دادم، اسم ورزش کل نتیکس می‌باشد. ولی ما به دلیل شغل خود نمی‌توانیم برنامه‌ریزی‌های همیشگی داشته باشیم، من سال‌ها ورزش نمودم و همین سلامتی‌ام را مدیون آن ورزش‌ها می‌باشم.

غذای مورد علاقه

مهرانه مهین ترابی میگوید من دستپختم بسیار خوب می‌باشد و غذاهای بسیاری از قبیل: قورمه سبزی و بیف استراگانفی درست می‌کنم، خیلی خوشمزه است، به تمام غذاها علاقمند هستم، ولی قورمه سبزی جای خود را دارد.

عشق سفر

بسیار به سفر علاقمند هستم. هر زمان که اسم سفر می‌آید حاضر می‌باشم و اغلب علاقه دارم با خانواده خود به سفر بروم. من در سفر رفتن کمی لوس هستم و امکانات و رفاه را کاملا در معرض می‌خواهم.

بیوگرافی مهرانه مهین ترابی بازیگر و علت ازدواج نکردن +عکس

بسیار دوست‌هایم به سفرهای کمپی رفته‌ اند، تورهای طبیعت گردی که در چادر کیسه خواب می‌خوابند، ولی من آنها را همراهی نمی‌کنم. اغلب علاقه دارم زمانی که به سفر می‌روم در یک هتل باشم و در رفاه باشم، به خاطر اینکه نظم برای من بسیار مهم می‌باشد.

همچنین ببینید

بیوگرافی فردوس کاویانی بازیگر و همسرش و فرزندان +درگذشت و عکس

بیوگرافی دنیس اکرت فوتبالیست ایرنی الاصل و همسرش +عکس

بیوگرافی کوروش معصومی بازیگر و ماجرای ازدواج نکردن + عکس

علاقه‌مندی به گل و گیاه

مهرانه مهین ترابی میگوید در منزل تنها سرگرمی‌ام پرورش گل و گیاه می‌باشد. روی میزم پر از بنفشه آفریقایی می‌باشد و پشت پنجره‌های منزلم پر از شمعدانی می‌باشد و از گیاهانی که پرورش داده‌ام بسیار خوب مواظبت می‌کنم به آن صورت که تمامی از سر حال بودن این گل‌ها و گیاهان در حیرت هستند.

بیوگرافی مهرانه مهین ترابی بازیگر و علت ازدواج نکردن +عکس

علت ازدواج نکردن

زمانی که این تصمیم را گرفتم که مجرد بمانم سخت‌ترین تصمیم زندگیم را گرفتم. به ازدواج کردن علاقه داشتم، ولی بایستی تنها می‌ماندم. من بچه بسیار دوست می‌دارم و علاقه دارم برای اعضای خانواده خود آشپزی کنم، ولی از آنجا که هنرپیشگی در وجودم بود نمی‌توانستم به راحتی این حرفه را کنار بگذارم.

عشق اصفهان

من عاشق اصفهان می‌باشم. با همه‌ی وجود بیان می‌کنم که من عاشق اصفهان می‌باشم و پس از آن شیراز.
بسیار به این دو شهر علاقمند هستم.

خواندن کتاب

در اطراف من کتاب بسیار می‌باشد، ردی تخت، بالای کاناپه و تمام جاها، ولی به موقع یعنی زمانی که سوالی برای من به وجود می‌آید، به آن صورت به رمان خواندن علاقمند نیستم.

بیوگرافی مهرانه مهین ترابی بازیگر و علت ازدواج نکردن +عکس

نخستین حضورش در عرصه بازیگری در تئاتر تله به قلم محسن یلفانی و ساخته خانم دیانا در سال ۱۳۵۶ رقم خورد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا