بیوگرافی

بیوگرافی پرویز برومند (و همسرش) دروازه بان سابق استقلال +ماجرای بازداشت

بیوگرافی پرویز برومند

پرویز برومند (زاده ۹ خرداد ۱۳۵۳ در تهران)، دروازه‌بان بازنشسته اهل ایران است. پست اصلی‌اش فوروارد بود و به عنوان مهاجم بازی می‌کرد، اما زمانی که در تیم منتخب اسلامشهر فوتبال بازی می‌کرد، مرحوم ناصر احمد‌پور او را به عنوان دروازه‌بان کشف کرد وگفت تو می‌توانی در پست دروازه‌بانی به میدان بروی و توانایی‌هایت در این پست بیشتر است. همان‌جا بود که برومند مهاجم به دروازه‌بان تبدیل شد.

در خانواده او همه به فوتبال علاقه زیادی داشتند. برادرانش به شدت علاقه‌مند به فوتبال بازی کردن بودند و به همین دلیل پرویز همیشه در کنار آنها فوتبال بازی می‌کرد، اما در بین آنها فقط او بودکه توانست فوتبال را بصورت حرفه‌ای دنبال کند.

با نظر ناصر حجازی به استقلال آمد. اولین قراردادش با استقلال هم به مبلغ شش میلیون تومان بود که پرویز یادش نمی‌آید اولین پرداختی خود از استقلال را چه کار کرد.

بیوگرافی پرویز برومند (و همسرش) دروازه بان سابق استقلال

 پرویز برومند کیست

پرویز برومند در تاریخ روز دوم شهریور ماه سال ۱۳۵۹ در شهر اسلامشهر دیده به جهان گشوده است.

ایشان در لیگ برتر ایران و همچنین تیم ملی کشور در مسابقات بسیاری درون دروازه قرار گرفته است.

بیوگرافی پرویز برومند (و همسرش) دروازه بان سابق استقلال

آغاز کار ورزشی از فوتبال تا تیم ملی

این چهره کار ورزشی خود را در زمینه فوتبال در سال ۱۳۷۱ با تیم سپاهان اصفهان استارت زده است و دو سال در این تیم نقش گلر را بر عهده داشته است و پس از آن در سال ۷۳ به تیم فجر سپاه تهران ملحق شد.

پیشنهاد میکنیم ببینید :

بیوگرافی وریا غفوری فوتبالیست: مونا اردلان و فرزندان

بیوگرافی رافائل کلاوس داور ایران انگلیس و همسرش

عارف غلامی بیوگرافی بازیکن تیم استقلال و بازداشت

پس از دوسال سنگربانی در تیم فجر سپاه در سال ۷۵، سنگربانی تیم فجر سپاسی شیراز را عهده‌دار شد و سپس یک سال بعد به تیم بزرگ استقلال پیوست.در سال ۷۶ به طور جدی به تیم استقلال ملحق شد و به مدت ۷ سال سنگربانی این تیم را برعهده گرفت.آقای برومند در سال ۸۴ راهی تیم راه‌آهن شد و سه سال برای این تیم دروازه بانی نمود.

بیوگرافی پرویز برومند (و همسرش) دروازه بان سابق استقلال

دور شدن از فوتبال برای ۵ سال

این ستاره چند سالی از حرفه فوتبال فاصله گرفت.آقای برومند پس از ۵ سال فاصله گرفتن از فوتبال در پایان در سال ۹۲ به تیم پارس تهران ورود کرد و در سال ۹۳ در کل از فوتبال فاصله گرفت و بازنشسته شد.

بیوگرافی پرویز برومند (و همسرش) دروازه بان سابق استقلال

 

بازیهای ملی پرویز برومند

او ۲۰ بازی ملی را در پرونده کاری خود به ثبت رسانیده است.همچنین در جام جهانی ۱۹۹۸ فرانسه به عنوان گلر سوم در تیم ملی کشور حضور یافت البته که موفق نشد در جام‌جهانی توپ بزند، ولی در جام ملت های آسیا ۲۰۰٠ لبنان پس از مصدوم شدن هادی طباطبایی به عنوان گلر نخست تیم ملی کشور در داخل دروازه جای گرفت و چهار بازی را بر عهده گرفت. ۲٠ مرتبه در دروازه تیم ملی کشور جای گرفته است.

بیوگرافی پرویز برومند (و همسرش) دروازه بان سابق استقلال

دستگیر شدن پرویز برومند

وی در سال جاری، به خاطر حاضر شدن در میان اعتراض کنندگان و شعار بر ضد جمهوری اسلامی ایران بازداشت شد و هم اینکه متن های بسیاری در فضای مجازی بر ضد جمهوری اسلامی ایران انتشار نموده است، که در پایان در تاریخ ۲۴ آبان سال جاری به واسطه نیروهای امنیتی دستگیر شد و به تخریب اموال عمومی و لیدر در میان اعتراض کنندگان متهم شد و اینکه بازداشت شده است.

بیوگرافی پرویز برومند (و همسرش) دروازه بان سابق استقلال

مشت زدن به بینی پایان رافت در دربی

دعوای شدید پایان رافت و پرویز برومند شروع یکی از پر سر و صدا ترین دیدار تاریخ استقلال و پرسپولیس را به وجود آورد، دربی شماره ۴۹ که در تاریخ نهم دی ماه سال ۱۳۷۹ برپا شد.

بیوگرافی پرویز برومند (و همسرش) دروازه بان سابق استقلال

در این دیدار دو بر دو به اتمام می رسید.پس از دقیقه نود برای پایان رافت توپی ارسال شد، که برومند آن را گرفته و به وسط زمین فرستاد.تلویزیون در آن لحظات وسط میدان را نشان داد، ولی به ناگه به سوی دروازه استقلال باز می گردد و مشت برومند به رافت را نمایانگر می‌شود.مسابقه متوقف می شود و داور کره ای به برومند کارت قرمز می دهد و وی را اخراج می‌نماید.

بیوگرافی پرویز برومند

نوازی و استیلی با یکدیگر درگیر می شوند.بعضی از بازیکن ها مانند:دین محمدی، نیکبخت، علی کریمی و افشین پیروانی برای جدا کردن پا به زمین می گذارند، ولی آن‌سو فرزاد مجیدی، مهدی تارتار، علی سامره، بهروز رهبری فرد سر و صدایی بسیار را ایجاد می‌کنند و دعوا بیشتر می‌شود.استادیوم بسیار ملتهب می‌شود، ولی تماشاچیان افراطی دو تیم دعوا را به کوچه و خیابان ها نیز می کشانند، که در پایان سبب محروم شدن تعدادی از بازیکنان از سوی دو تیم می شود.

وضعیت ازدواج

پرویز برومند متاهل است و ثمره آن دو فرزند نیز می باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا