خبر ورزشی

معنی کارت سفید در فوتبال چیست فیلم لحظه کارت سفید توسط داور

معنی کارت سفید در فوتبال چیست

کارت سفید یکی از کارتهای جدید فیفا بوده و به معنی تشویق و تقدیر است که معولا بازیکن و یا مربی کار جوانمردانه ای انجام داده و داور برای تشکر به او کارت سفید نشان میدهد.

معنی کارت سفید در فوتبال چیست فیلم لحظه کارت سفید توسط داور

فیلم لحظه کارت سفید توسط داور که برای اولین بار در تاریخ فوتبال رخ داد و در یگ پرتقال یک داور به کادر پزشکی به دلیل کار جوانمردانه کارت سفید نشان داد و مورد تشویق تماشاگران قرار گرفت.

مشخص نیست که یک کارت سفید در صورت نشان دادن چه امتیازی به دست می آورد، اما کارت سفید نشان دهنده تشویق و قدردانی است و معمولاً به بازیکنانی نشان داده می شود که کار جوانمردانه ای در زمین انجام می دهند.

از دست ندهید:

ماجرای کامل تعرض مدرسه فوتبال مشهد آقای مربی بچه ها را فریب میداد

فیفا با این کار سعی می کند بازیکنان فوتبال را به بازی جوانمردانه ترغیب کند و بدون شک امتیاز برای آنها محاسبه می شود.

اولین کارت سفید در تاریخ فوتبال

اما جالب اینجاست که این اتفاق در سال 2023 برای اولین بار در تاریخ فوتبال رخ داد و یکی از داوران فوتبال لیگ پرتغال به کادر پزشکی کارت سفید نشان داد که توجه رسانه های جهانی را به خود جلب کرد.

در دیدار روز شنبه بین بنفیکا و اسپورتینگ لیسبون در لیگ فوتبال بانوان پرتغال، اتفاقی تاریخی به ثبت رسید و داور این دیدار در دقیقه 45 در حالی که بنفیکا 3 بر صفر میهمان خود را شکست داد، پزشکان دو تیم را برای کمک به آ. هواداری که در سکوها احساس بیماری می کرد کارت سفید نشان داد. این اولین بار در تاریخ فوتبال بود که داور در جریان بازی از کارت سفید استفاده کرد.

معنی کارت سفید در فوتبال چیست فیلم لحظه کارت سفید توسط داور

هواداران فوتبال با کارت های زرد و قرمز جام جهانی 1970 آشنا هستند، کارت هایی که داوران برای جریمه کردن بازیکنان خاطی از آن استفاده می کنند. مدت زمان رقابت بین تیم ها برای ارتقای ارزش اخلاقی ورزش طراحی شده است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا