اخبار هنرمندان

حواشی کامل توهین رائفی پور به موسیقی و موسیقیدان ها +فیلم کامل

حواشی کامل توهین رائفی پور به موسیقی

توهین علی اکبر رائفی پور به موسیقی و هنرمندان اهالی موسیقی حواشی زیادی را به جود اورده است رائفی پور اهالی موسقی را هرزه خطاب کرده که به شدت مورد حمله قرار گرفته است او چند روز پیش هم سخنرانی عجیبی درباره اهل بیت و شوخی انها کرده که مورد انتقاد بسیاری از روحانیون قرار گرفت.

حواشی کامل توهین رائفی پور به موسیقی و موسیقیدان ها +فیلم

رائفی پور باز هم جنجال درست کرده است او در سخنرانی های خود همیشه سوژه ای برای اعتراض و خبرساز شدن دارد که این بار اهالی موسیقی را آزرده خاطر کرده است.

بهزاد عبدی گفت اگر رائفی پور عذرخواهی نکند استعفا میدهم

دبیر هنری سی و هشتمین جشنواره موسیقی فجر در آستانه سی و هشتمین جشنواره موسیقی فجر، ویدئویی از اظهارات علی اکبر رائفی پور حاوی سخنان ناشایست و رکیک درباره هنرمندان عرصه موسیقی را بازنشر کرد و از عدم ادامه همکاری با جشنواره رسمی خود خبر داد.

بهزاد عبدی – آهنگساز، رهبر ارکستر و دبیر هنری سی و هشتمین جشنواره موسیقی فجر – این ویدئو را در صفحه شخصی خود بازنشر کرد و سپس اعلام کرد: اگر رسما از هنرمندان موسیقی این کشور عذرخواهی نکند، دیگر مسئولیتی در موسیقی نخواهم داشت و استعفای خود را از این مسئولیت اعلام می کنم.

در پی این اتفاق که در آستانه جشنواره موسیقی فجر رخ داد و البته سوالات و گمانه زنی هایی را در مورد علت آن در اذهان عمومی ایجاد کرد، اعلام شد که سه نفر از اعضای شورای هنری ارکستر ملی ایران منتشر کردند. متنی خطاب به وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی. آنها به این اظهارات درباره موسیقی واکنش نشان دادند. اتفاقا یکی از امضاکنندگان این بیانیه بهزاد عبدی – دبیر جشنواره موسیقی فجر – به همراه علی رحیمیان و امیر بکان بود.

نامه به وزیر درباره توهین رائفی پور

در متن این نامه آمده است:

خدمت وزیر محترم فرهنگ و ارشاد اسلامی جناب آقای دکتر اسماعیلی

شیخ اجل سعدی علیه الرحمه فرموده‌اند:

پرتو نیکان نگیرد هر که بنیادش بد است
تربیت، نا اهل را چون گردکان بر گنبد است

احتراماً به عرض می‌رساند، چندی است که فردی معلوم الحال (رائفی پور)، در مجامع مختلف از جمله دانشگاه‌ها، مساجد و غیره، نشست‌هایی با مضامین مشخص برگزار می‌کند و در مورد همه مسائل مبتلا به کشور، از جمله سیاست داخلی، خارجی، اقتصاد، فرهنگ و هنر، رسانه، ادبیات، فیزیک نظری، شیمی آلی، سیاهچاله‌ها، مذاهب، مسائل آخرالزمانی، متافیزیک و… و. (همه چیز دان)، اظهارنظر می‌کند و طی این جلسات با ادبیاتی نامتعارف و سخیف، اهالی علم و فرهنگ و هنر را هر از گاهی مورد خطاب و عتاب قرار می‌دهد.

البته در صحبت‌های این گونه افراد که ناشی از کم‌سوادی و هیجانات درونی و حب و بغض و حسادت نسبت به فرهیختگان کشور است، کاملاً مشهود است و صدالبته، عقده گشایی این فرد، چندان برای اهل فن، مهم و قابل اعتنا نیست، ولی، نفس بازگو کردن این قبیل سخنان در نشست‌ها با چه هدفی انجام می‌شود و این شخص از کدام مرجع و مآخذ پشتیبانی می‌گردد؟

حواشی کامل توهین رائفی پور به موسیقی و موسیقیدان ها +فیلم

واکنش وزیر ارشاد به توهین رائفی‌پور به هنرمندان موسیقی

در پی انتشار کلیپی در فضای مجازی با محتوای توهین به هنرمندان حوزه موسیقی که با واکنش برخی از اهالی موسیقی از جمله نامه سه عضو شورای هنری ارکستر ملی ایران خطاب به وزیر فرهنگ همراه بود، محمدمهدی اسماعیلی دستور پیگیری ویژه در این خصوص را صادر کرد.

به گزارش مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، محمدمهدی اسماعیلی پس از انتشار این محتوای ویدیویی ضمن ابراز تأسف در خصوص انتشار چنین ویدیویی در مورد هنرمندان موسیقی کشور، با تاکید بر اینکه وزارت فرهنگ هیچ توهینی به جامعه هنری نجیب ایران را بر نمی تابد، خطاب به اداره کل حقوقی این وزارتخانه دستور پیگیری حقوقی و قضایی این مسئله را صادر کرد.

پس از انتشار کلیپی توهین آمیز به جامعه موسیقی در فضای مجازی، سه عضو شورای هنری ارکستر ملی ایران با انتشار متنی خطاب به وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی نسبت به انتشار این کلیپ درباره موسیقی در فضایی مجازی، واکنش نشان دادند و خواستار پیگیری شدند.

رائفی پور عذرخواهی کرد

هرچند رائفی‌پور با انتشار کلیپی اعلام کرد که آن صحبت‌ها برای سال ۱۳۸۹ بوده و سخنان او را تقطیع کرده‌اند.

هجمه‌هایی که در این چند روز به او وارد شد باعث شد که پس از حدود دوازده سال رائفی‌پور صحبت‌های خود را پس بگیرد و عذر خواهی کند و با انتشار کلیپی بگوید که صحبت‌هایش تقطیع شده است.

البته نوع عذرخواهی‌اش هم کمی حق به جانب بود و گفت بهانه چیز دیگری است و قطعا نقدهایی به موسیقی وارد است آن‌هایی که من گفتم سخنان حقی بود که از آن‌ها برداشت ناحق شد.

او حتی می‌گوید چگونه می‌توانم در مقابل موسیقی بایستم وقتی خودم واحد موسیقی دارم. جامعه موسیقی ناراحت نشود و ببیند که من گفتم موسیقی دارو است و اندازه دارد و درست آن کارساز است. در نهایت من باکی از عذرخواهی ندارم و اگر سخنان دوازده سال پیش کسی را رنجانده بابت آن عذرخواهی می‌کنم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا